Gå til innhold

Så sinnsykt svimmel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 36, er dette vanlig eller bør jeg kontakte lege for å undersøke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være at du trenger jerntilskudd? Ring til legen, du!

Skrevet

du bør få sjekket blodtrykket ditt.

jeg har vært plaget med lavt blodtrykk siden jeg ble gravid nesten og er da konstant svimmel.

jerntilskudd er kanskje ikke det dummeste nei...

Skrevet

Jeg blir også plutselig svimmel. Kjenner det igjen fra forrige svangerskap. Jeg hadde normalt blodtrykk, men fikk plutselige fall der blodtrykket var ca 110/ 55. Når undertrykket mitt ble så¨lavt ble jeg svimmel. Jobber du ennå? På meg hjlap det å sette seg ned, drikke noe kaldt og puste rolig. Kjempeekkelt! Om det er blodtrykksfall du har så er det ikke farlig og det går over etter fødselen. Jeg ble sykemeldt da jeg fikk dette. Ble mye bedre når jeg kunne ta det med rol

Skrevet

Jeg har slitt med svimmelhet siden ca uke 25, er nå i uke 35.

Jeg blir bare plutselig svimmel, uavhengig om jeg holder på med noe, slitter eller ligger...altså jeg kan bli svimmel selv når jeg ligger i senga uansett liggetsilling.

Når dette skjer må jeg bare legge med på siden ( i stabilt sideleie), og vente til det går over, noe som av og til kan da litt tid. Og når det da har gått over, kan jeg få tilbake svimmelheten på nytt bare noen sekunder etterpå.

Blodprosenten min er fin, likeså jernlageret..blodtrykket min er normalt litt lavt.

Har snakket mye med både allmenpraktiserende leger, jordmødre, og leger på svangerskapspoliklinikk om dette..og de sier at det ikke er noe å gjøre med. Antar at det er blodtrykksfall..(var iallefall det en gang, da det skjedde mens jeg var hos jordmor, blodtrykk helt ned i 80/40).

Så her går jeg da...må konstant ha med meg en person hvis jeg skal uten for husveggen i tilfelle jeg skulle svime av.

Skrevet

Jeg ville ringt JM/ legen for å ta en ekstra kontroll. Sikkert ikke noe gale, men bedre å være på den sikkre siden!

LYKKE TIL Å TA DET MED RO!!!

Skrevet

Takk for mange gode svar. Var innom legekontoret i går å fikk målt blodtrykket, men det var plutselig blitt høyt... undertrykket iallefall, 130/92 mot 130/65 sist jeg var på kontroll. Jeg blir vel ikke svimmel av høyt blodtrykk? Er i jobb enda, men blir jo till tussig når jeg må holde meg fast litt hver gang jeg prøver å vende og vri på meg. Er faktisk mest plagsomt om natten, da hver gang jeg prøver å snu meg, ligger å kjører karusell lenge etterpå. Men forhåpentligvis er det bare normalt, og en av våre plager til oss som er så heldige å gå gravide :-) Har jo ellers vært stort sett god form gjennom hele svangerskapet så skal ikke klage ! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...