Gå til innhold

Teddysoft, ble det hjemmefødsel??

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei! Jeg har ikke vært innom disse sidene siden fødselen. Ja, det ble hjemmefødsel og det gikk veldig fint! Fødselen startet med omgangssyke, så jeg var ganske sliten og dehydrert da spying gikk over til veer. Men da det først var i gang, gikk det veldig fort og greit.

Husker jeg satt i dusjen og hadde veer og kastet opp da jeg kjente at babyen gled ned i fødselskanalan. Jordmoren var heldigvis på vei og jeg hadde veer med 1 minutts mellomrom da hun kom. Hun fikk så vidt tid til å lytte og kontaterer at alt sto bra til mellom veene. Svigermor og en assisterende jordmor kom også. Barnefar var også dårlig, men han klarte å finne frem madrass og annet utstyr og var tilstede og støttet meg gjennom hele fødselen. Etter to og en halvtime fra første rie, kom vår lille prins til verden 02.50. Ingen rift eller andre komplikasjoner. Storebror kom inn om morgenen og hilste på :)

Jeg var trygg og ivaretatt. Jeg fikk ro og rom til å gjøre det jeg trengte. Jeg stolte 100% på jordmødrene som var helt fantastiske. Dyktige, rolige og respektfulle.

Husker at jeg ikke helt skjønte at fødselen var over. I forhold til forrige gang, gikk det så fort og greit. Det er klart det var smertefult, men siden jeg var trygg og i rolige omgivelser klarte jeg å slappe av og det var en fin opplevelse.

Ønsker alle lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...