Gå til innhold

jenter, finnes det noe hostesaft til babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini er en mnd, å hoster så fælt. vi har saltvann til den snørrete nesa, men han hoster jo like mye.. noen som har noen tips?

tenker liksom på meg da, hva jeg ville gjort, å eg ville drukket honning-te, men det kan eg jo ikke gi han. så varma vann, å hadde litt malt i, som søtt, så fikk han no godt for magen med det samme.. men ser ikke ut for å funke mot noe hoste da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det finnes hostesaft for babyer. Men på apotket seier dei som regel at du må snakka med legen. Me fekk ostesaft hos legen til guten vår då han var ca 6 mnd.¨

Lykke til og god bedring til mini!

Skrevet

legen vår anbefalte varm solbersaft,men gikk greit med annen saft så lenge den var varmet

Skrevet

Eg ville tatt meg ein tur til legen. Kanskje ha kan få noko der, som efidrin? Er ikkje godt for dei små å ha masse slim som babyen ikkje får opp. Eller er det tørrhoste?

Skrevet

vet ikk helt, da eg enda ikk vet forskjell på tørr å våt hoste? det er sånn vanlig hoste, høres ut som han har vondt i halsen da, tenkte eg sku ringe til helsesøstra, for vi har ikke apotek her da, men kansje ho vet. han er helt kvikk å opplagt ellers, ikke feber eller no åsnnt, bare snørret å hoster..

Skrevet

da jeg spurte om det på hs, sa de at jeg måtte til legen og la han lytte på henne før jeg ga henne det...

Skrevet

men gjelder dette da så små? har jo ikke lyst å gi mini saft, han får sikkert vondt i magen av det å.. han er litt over en mnd gammel, snart to, å vet at i eldgamle daga, så spiste jo babyan mat da, men dem gjør jo ikke det nå... eg hadde fått fisk å potet av mine besteforeldra da eg var 2 mnd...

men man kan jo ikke gi barna noe anna enn melk de første 4 mnd, er det ikk sånn?

Skrevet

jeg mente hostesaft, ikke saft... det har jeg aldri hørt om.... ta en tur til legen, du =) men snuppa hostet mye og var tett i nesa en periode (rundt 2-3mnd), og da la vi noen bøker under hodeenden på senga, og det hjalp både på hoste og tett nese

Skrevet

mini sover jo med en sånn liten flat babypute, kansje brette sammen en liten hånduk-klut, å legge under, så kommer han litt høyer opp? han sover jo da i bagen ennå, så han triller sikkert ikke langt avgårde da...

han sover på dagen i reisesenga her i stua, det er liksom huset hans, så søtt! har hengt opp lekene hans der og, å dem ser han på, å ler! men han er ikke tett i nesa når han sover der, bare på rommet. kansje det er for kaldt der? ikke er det skittent der da, da rommet vårt er det reneste i hele huset! for der puster man jo inn masse rart når man sover, så deiligst at det er rent da...

Skrevet

Solvipekt kan kjøpes reseptfritt på apoteket og kan gis barn under 1 år.

vær obs på at noen barn reagerer på efedrin og blir "hyper" av den. Den er faktisk sånn at man kan bli avhengig av den som voksen... Nevøen min sov ikke på et døgn nesten da han fikk den, har også hørt om voksne som reagere med hjertebank etc. Men datteren min har god effekt av efedrin, men hun er 4 år.

Skrevet

Min erfaring er at de vanlige hostesaftene uten resept, ikke hjelper i det hele tatt. Det beste trikset er nok å heve hodeendeni senga.

Efedrin hjelper, men etter at vi hadde et par "efedrin-tråder" her inn for noen måneder siden, vil jeg ikke gi det lenger til.

Gutten min ble ikke hyper av det, men mistet helt matlysten. (Han fikk efedrin da han var 4mnd og da han var 6mnd).

I følge informasjon som jeg har lest her inne, så inneholder efedrin amfetamin, og efedrin benyttes bla i slankemidler.

Siden legen foreskriver medisin til så små barn, er det sikkert ikke farlig, men allikevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...