Gå til innhold

Amme eller mme?!


Angelas_Baby

Anbefalte innlegg

...Bare lurer..

Synes det er så mange som gir mme her.

Er det fordi dere sliter med ammingen, eller lite melk?

Eller er det fordi dere ikke VIL amme?

 

Tenker på de som både ammer og gir tillegg også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ammer og gir mme. Jeg gir mme pga lite melk på kvelden slik at snuppa mi skal bli god og mett.... ikke har jeg tid til den pumpinga for å få opp melke produksjonen heller... for jeg skal snart tilbake på skolebenken og kan ikke sitte der å pumpe meg hele tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir mme og ammer litt..... har lite melk,men hun får det lille jeg har for kosen sin del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ammer, og hiver en sjelden gang på litt mme på toppen hvis han virker å ikke bli mett nok på det jeg har (økedøgn)

Ellers er mme grei å ha når noen skal passe baby eller hvis man vil sove over en mating så pappa kan ta det, eller hvis man vil drikke litt alkohol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer, men har gitt mme 3 kvelder. Hun er ekstremt sulten noen kvelder og jeg har mindre melk da så med dårlig samvittighet har jeg gitt mme. Synd man får dårlig samvittighet for det.

 

Pumper meg også for å kunne gi mm på kveldene. Det er greit å ha muligheten til å gi mme så mine såre brystvorter kan vile litt innimellom..... i dag har hun hengt i puppen nesten hver time.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ammer. Har ikke tenkt å gi mme siden det er så mye allergi i familien. (hvis det går da) Lillemor virker fornøyd og mett foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir Mira mm via pumpe. Har ikke trengt mme ennå, men det kan bli til det senere, for jeg føler at pumpene spiser mye av iden jeg heller ville brukt på lillemor :-( Jeg ammer ikke fordi jeg ikke vil, har prøvd masse og fått hjelp av sikkert 20 forskjellige fagfolk, men alle ender opp med å gi beskjeden at jeg nok ikke kommer til å få det til. For meg er det et stort nederlag å ikke amme, og det har blitt endel tårer pga det :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer om natten, og dagen. Og gir mme på ettermiddagen og kvelden. Har ikke så mye melk på denne tiden av døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer om natten, morgenen og midt på dagen.... På ettermiddagen må jeg gi litt tillegg etter mm..... Så på kvelden får hun en ca 120 ml i tillegg til det lille jeg da har igjen.... Blir liksom mindre melk på kvelden hos meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir mme.

Jeg tror ikke det er mange som velger mme forran amming. De fleste som gir mme 100% har ogaå gitt 150% for å sette igang amming, og mange av oss sliter også med dårlig samvittinghet for at vi ikke ammer. Ammepresset er utrolig stort!

Selv har jeg lite melk, og barnet bare sovner ved puppen (det blir det hverken mett av og jeg får heller ikke mer melk av det). Jeg har pumpet i 3 uker og prøvd nesespray.

Har altså gjort alt jeg kan for å få igang melken, men den kom aldri - derfor har jeg flaskebarn. Barnet får suge i seg den lille melken jeg har morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos helsesøster i dag...Og spurte henne om jeg kunne begynne med mme på kvelden siden junior har vært oppe nesten hver time i natt for å spise, og jeg føler at jeg ikke har sååå mye melk på kvelden.

Hun sa hun frarådet meg tilå begynne med mme,men heller drikke amme-te og slappe av masse slik at jeg kanskje få rmer melk om kvelden/natten.

Jeg går jo med melkespreng nesten hele tiden hver dag, så tenkte å pumpe meg for å "spare" litt til kvelden.

Og han ligger 300 g under fødselsvekten sin, noe som bekymrer meg, synes derfor det var litt rart at hun ikke ville at jeg skulle begynne med mme.

 

Mooncake: synes ikke du bør ha dårlig samvittighet for at du gir mme,når du har prøvd alt for å amme. Er helt enig i at amme-presset er stort.Men det er jo dessverre ikke alle som klarer ammingen pga lite melk o.l :(

Da jeg var i New York med eldstemann så så folk RART på meg da jeg sa jeg ammet...Trodde det var helt vanlig i NY jeg, men det var visst skikkelig "upopulært"!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...