Gå til innhold

Hjelp! Jeg mister!!!

Anbefalte innlegg

Ser ut som om den lille er på vei ut. Er i sjette uke. Fikk influensa med feber i helgen. Plutselig forsvant alle graviditetssymtomene. Fikk litt brun utfold i går morres. Ringte fastlegekontoret. Ble sittende på venteværelset med feber, men da jeg kom inn til en lege visste han ikke hva han skulle si. Han ringte gyn poliklinikk og jeg ble sendt dit på sjekk. Nok en lang ventetid med høy feber. Fikk akutt UL. De fant ingenting sikkert. Mente det kanskje var for tidlig. Vet ikke når befruktningen kan ha skjedd, men det kan være jeg er kortere kommet mente de. Fikk positiv test for ni dager siden. Ble sent til blodprøvetakning med enda mer venting mens feberen steg og hodet banket. Skal ta prøver i morgen også for å se om HCG er stigende eller synkende. Får svar på torsdag.

Er så redd!!! Etter at jeg kom hjem har jeg blødd masse. Friskt blod og klumper. Var sikker på at den ene lille klumpen var den lille spiren som jeg har gledet meg sånn til å bære frem! Håper sånn at den holder seg der inne likevel! Men alle graviditetssymtomene er borte. Brystene er blitt helt flate igjen, og de sto virkelig på spreng bare for noen dager siden.

Er det noen her som har opplevd blødning og som likevel ikke har mistet??? Vær så snill å si at alt er bare bra......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7807806-hjelp-jeg-mister/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg føler virkelig med deg, vet hva du går gjennom nå. Jeg hadde en SA i høst, og det hendte på akkurat samme måte som det du sier. Først feber i helgen, alle symptomer forsvant, og begynte å blø brunt på tirsdagen. Det tok seg opp i løpet av uken, og på søndagen spontanaborterte jeg. Beklager at jeg forteller deg dette, men det trenger ikke nødvendigvis å gå galt med deg!

En venninne av meg hadde det akkurat likt, hun blødde masse og var på en haug med UL'er, men barnet vokste fint hele veien og hun har nå en frisk sønn. Det beste er å se det på HCGen. Det er bare så fælt at vi må vente så lenge på svar! Jeg visste at det hadde gått galt før jeg fikk svaret, for jeg kjente når selve SAen skjedde, og dagen etter kom svaret.

Dersom det går galt, kan du kanskje trøste deg med at det da var meningen at det skulle skje, kroppen din ordner opp av seg selv. Hadde spiren vært frisk, hadde den tålt en omgang med feber. Du var ikke så langt på vei, og etter en SA (uten utskrapning) er du ekstra fruktbar, pga hormoner, så du kan raskt bli gravid igjen. Jeg ble gravid igjen to mnd etterpå, og er nå 8+2 uker på vei.

Lykke til! Det er lov å gå i kjelleren, men tenk positivt! Det hjalp meg veldig å tenke at det var til det beste, hvis du forstår.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7807806-hjelp-jeg-mister/#findComment-7807960
Del på andre sider

Jeg hadde en SA i uke 12 i 2005. Jeg hadde symptomer og ømme pupper.. Plutselig begynte jeg å få skikkelige kramper. Derpå blod med klumper og friskt blod bare rant ut. Til slutt kom hele fosteret. Det kjentes godt, da det var på str. med et egg (frokostegg).

Reiste dagen etter inn på sykehuset for utskraping.

Du som bare er i uke 6 har jo ikke så stort "foster" ennå, så du vil nok ikke oppleve det på samme måte som jeg gjorde.

Men jeg krysser fingrene for at det ikke er det lille nurket som kommer ut, men en annen grunn til at du blør..

Klem fra...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7807806-hjelp-jeg-mister/#findComment-7808006
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...