Gå til innhold

"Hold"-liknenede smerter i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det fler der som har /har hatt smerter som minnner om "hold" i nederste del av magen? Legen min mente at det var livmoren som strakk seg og at tappene den henger i kan gjøre vondt når de blir "dratt i". Det skal vist ikke være farlig. Jeg håper hun har rett, for det er helt grusomt når det kommer. Jeg får det kun når jeg går, og når det er på det værste klarer jeg ikke å gå i det hele tatt. Må stoppe opp. Håpløst når man skal rekke en buss etc...

Noen fler som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, noen ganger i det siste! Og så vidt jeg vet er vi ca like langt på vei? Hører vel med i tiden da.. :-)

Skrevet

Jeg har hatt det akk slik du beskriver i ett par uker nå har 5 dager til termin.

Kjennes ut som "hold" Bare at sterkere, lege sier som din at det er helt normalt. Så bare nok en liten "plage" vi må leve med :)

Skrevet

Har ei venninne som stadig vekk får hold når hun bare sitter helt stille, og har fått forklart at det er babyen som tukler med (sparker/presser mot) milten hennes eller noe:-) Slem baby...

Skrevet

Hadde noe lignende i natt....

Da kom smertene sammen m kynnere. 3 ganger. Begynte å lure på om fødselen va i gang!

er i uke 34+3

Andre som har hatt d når de ligger helt i ro? våkner av smerter nederst i magen???

Skrevet

Jeg får hold utrolig lett, men kun når jeg går. Må derfor gå utrolig seint, og hvis holdet kommer må jeg bare sette meg ned.

Skrevet

har det sånn jeg også.. kommer som regel om jeg går litt fort eller mye... noen ganger hvis jeg reiser meg opp litt fort også. tror det bare er ting som strekker seg inne i magen, begynner jo å bli litt mindre plass der nå også da.

Skrevet

Jeg har også opplevd det, er i uke 3o nå. Kommer når jeg går, reiser meg fra sofa, vrir meg i seng. Første gangen ble jeg litt redd men når jeg kunne kjenne at smerten strakk seg ned i lysken så tenkte jeg at det var livmoren som vokser. Magen har vokst utrolig mye i det siste så tenkte at det var en sammenheng. Heldigvis går det over rimelig fort.

Skrevet

Jag har det oxå sånn. Jag går mycket turer med vovven min och då kænner jag att det stræcker. Ibland måste jag stoppa och puste litt och ær jag heldig så blir det bættre. JM har sagt att det inte ær farligt och det verkar ju som om det ær många som har upplevt det samma, så det hør væl till antar jag .... ;)

Jag ær i uke 30 nu.

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene. Selv om legen sa det ikke er farlig, blir jeg litt bekymret når det er så vondt at jeg ikke klarer å gå. Men en pause hjelpre, så får holde meg til litt pauser på turene :-)

Takk for svar og lykke til alle sammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...