Gå til innhold

Collett

Mamman til Eline & Fredrik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge lar dere melken stå i kjøleskapet før dere varmer den opp og gir den?

Med NAN lagde jeg en dagsdose hver morgen, selv om det står på boksen at man helst skal lage ferskt til hvert måltid. De lot det stå et døgn på sykehuset derfor har jeg fortsatt med det.

Men nå prøver jeg collett, for hun har gulpet så mye. Har lest om andre der gulpingen har forsvunnet ved bytte:) så verdt et forsøk!

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar den stå i kjøleskapet i to timer fra jeg har laget den til hun får, da har den fått god til til å bli kald... eller så lager jeg to flasker hver morgen , da har jeg nok melk til et helt døgn.

Skrevet

Jeg blander bare feridg melk til natten ellers på dagene så lager jeg den fersk.

Varmer vannet i mikroen å har i pulveret til hvert måltid.Bruker avent doseringsboks, den er genial. Vi er kjempe fornøyde med collett.

Skrevet

Vi slutta med collett igjen.. Den stinka! Og hun gulpet bare ennå mer!!! Så hvis dere befinner dere i nærheten av drammen, har jeg en nesten hel boks til den som vil ha:)

Skrevet

Jeg koker vannet og fyller i 5 flasker hver kveld. To av dem blander jeg ferdig så jeg har til siste måltid og til frokost evt natten om hun våkner da. De andre flaskene har jeg bare vann på og blander før hvert måltid. Vurderer å blande ferdig alle flaskene til et døgn og ha de kjøleskapet slik det står på pakningen. Snakket med legen om dette og hun mente det ikke var så farlig og blande for et døgn.

Jeg byttet fra NAN til Collett og hun gulper nesten aldri lenger.

Hvis de blander for et døgn på sykehuset med NAN så skal jaggu jeg gjøre det her hjemme også. Legen mente at så lenge barnet ikke var prematurt eller hadde nedsatt immunforsvar skulle det mye til at det ble sykt så lenge vannet er kokt og flaskene er skikkelig rengjort.

Skrevet

Louise82 og Sanne: Hvor fort merket du at gulpingen sluttet?? Vi prøvde bare et par dager, men har dåp i morgen, og det ble bare verre. + at det luktet veeeldig! Derfor tok vi ikke sjansen. Men dersom det tok litt tid for dere, kanskje vi prøver igjen;)

Skrevet

Vi lager for hele dagen og setter i kjøleskapet.

Bruker NAN nå. Vi prøvde Collett fordi det ble mye gulping med NAN. Prøvde i nesten to uker, men gulpen luktet skikkelig SPY med Collett! Vi byttet tilbake igjen til NAN da, ja. Tar heller litt mer gulping enn den spylukta.

Sånn var det for oss i hvert fall.

Skrevet

Koker opp vann for tre måltider av gangen som jeg avkjøler til ca. 45 C og har på termos. Så blander jeg opp etter behov og melka blir passe varm nesten med en gang. Viktig med forvarming og en god termos da.

Skrevet

Tigerlilje: bra det ikke bare er meg som syntes det stinker!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...