Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe godt å foreslå som jeg kan gi til min lille gutt på 8 mnd som er blitt syk. Han vil ikke ha grøt, ikke brødskive, ikke frukt, drikker heldigvis godt men det hadde vært deilig om han hadde spist litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt slike fruktdesserter/ kompotter de selger i butikken. Det er mye sukker, men det er som du sier viktig at de får i seg noe også. Kan kanskje lage det selv fra bunnen av..

God bedring til gutten din!

Skrevet

Min lille frøken spiser heller ingenting, annet enn frukt. Men jeg lager fruktmos. ruker gjerne bare en frukt av gangen. Lagde mangomos i går, det gikk rett ned. Det samme med ananasmos i dag, som også har så mye saft at hun får i seg mye væske.

Klart man gjerne vil at de skal spise annen mat også, mens å lenge de er syke skal vi ikke stresse med det.

Du kan jo prøve koke grøten selv, det er fort gjort med havregryn og vann.

Jeg lagde også eplemos. Kokte epler i vann, og moste. Det var nesten drikkendes, for det var så flytende. og det smakte mye, og var lunket så det lindret sikkert i halsen. og proppfull av c-vit.

Middag kan jo også være ok. Litt annen type middag enn den på boks. Kok pasta og la han spise selv, i tillegg til at du putter inn litt innimellom. Ris er gøy å leke med, og når han samtidig får noe å tygge på.

tilsett ananas eller eple i middagen. kardemomme. alt som kan gi litt mer smak.

min lille snuppe har vært syk (og matlei) i 3 uker nå, så det er derfor jeg pøser ut med ideer. Noen gange funker det, andre ganger ikke. Lykke til uansett! Håper han blir frisk snart!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...