Gå til innhold

Må tøybleier bestilles?

Anbefalte innlegg

Kan man ikke gå i en butikk å kikke på de mulighetene man har? Pleier dere å måtte kifte ut bleiene ofte?

Synes også det høres litt ekkelt ut å måtte ha bleier liggende i en bøtte før de kan vaskes. Hvordan løser dere den ? Hvor mange bruker dere pr. dag? Skulle gjerne sluppet å måtte prøve så mange forskjellige typer, finnes det ikke en type for nyfødte dere alle er fornøyd med.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7807227-m%C3%A5-t%C3%B8ybleier-bestilles/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøybleier er ikke så mye utbredt i butikkene rundt omkring. Jeg har sett kushies på noen barneutstyrsbutikker. Ellers har nøstebarn utsalg i Bergen og Oslo. Krusedull holder til i Trondheim der du kan komme hjem og se på varene. Jeg vil tro at du finner entusiastisk tøybleiebrukere spredt rundtomkring, kanskje noen har lyst til å vise deg tøybleiesamlingen sin?

Jeg kjøpte tøybleier da barnet mitt var åtte månder, siden har hun brukt samme bleiene. Har spedd på med litt nytt også, men det er mest for morroskyld. Hvor ofte du må skifte ut bleiene avhenger av hvilket bleiesystem du velger.

Når det gjelder bleieskift skifter jeg like ofte som papirbleier.

Jeg legger bleiene i en bøtte med lokk sammen med handkler og kluter, vasker alt ca annenhver dag. Vi bruker fire- fem bleier hver dag.

Til nyfødte er brettebleier fine. Det er mulig å bruke brettebleier hele bleieperioden, men de fleste ønsker et enklere system når barnet blir litt større. Det finnes også systemer med regulerbare bleier som skal passe hele bleieperioden.

Tøybleier er nok lite utbredt i butikk ennå ja... Og - jeg tror ikke man kommer så mye lenger med å ta i bleiene. Man må liksom prøve de før man vet hva man synes om de.

Kjøper du er pakkeløsning et eller annet sted har du alt du trenger - med mindre du er bitt av basillen og vil fortsette å prøve...

I begynnelsen brukte vi vel , hm...5-8 bleier i døgnet (akkurat som papirbleier). Nå er minsten 18 mnd, bruker 4 bleier i døgnet.

Det å ha bleiene i bøtte er egentlig ikke ille, og om det høres merkelig ut, så lukter det faktisk mye MINDRE av tøybleier enn papirbleier, spesiel menss barnet er lite (og med større barn: bæsjen har man kastet i do - nå får jeg noia hvis jeg vet det ligger en bæsj i søplebøtta mi! Æsj!"). Jeg pleier å skylle tissebleiene å vri de opp før jeg kaster de i bøtta, men jeg vet mange som ikke gjør det også. Eller man kan legge de i vann, ev med eddik eller tetreolje i.

Jeg brukte sykt mye tid på å sette meg inn i tøybleieverdenen. Endte opp med bambinomio bestilt fra Kiddicare.com som sendte det til en venninne i London som sendte det videre til meg som "gave" så vi slapp moms og toll. Sparte dermed halve prisen.

Vi er kjempefornøyde. Men det blir bæsj på bleiecoveret spesielt ved løs bæsj. Men når barnet begynner med grøt så blir bæsjen gjerne fastere.

Har 4-6 cover i hver størrelse og 32 bleier i hver av de 2 størrelsene (opp til 9 kilo og fra 9 kilo).

Har bleiene i bøtte med lokk og har 2 vask i uka (sammen med hvite truser, kluter, håndkle og annet hvitt 60 graders).

En av de slankeste bleiemodellene på markedet tror jeg.

Ikke gå for Kushies. De tar 3 døgn på å tørke.

Bleiecovrene til Bambinomio tørker på et par timer og bleiene over natta.

Bruker papirbleier på lengre reiser og dersom der er bæsjebleie i vente på bytur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...