Gå til innhold

Hjelp......ble litt langt dette.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal, datteren min på 3,5 år vil ikke bæsje, verken i do eller i bleia.

Ho står rett opp og ned med beina i kors og kniper igjen for harde livet, blir helt rød og svett, og gråter for ho vil ikke at bæsjen skal komme ut.

Har vært hos fastlegen og fått duphalac løsmiddel som skal blandes ut i drikke og microlax. Men det hjelper jo ikke, står bare og kniper og skriker enda mere.

Skjønner bare ikke hva som har utløst dette, ho har jo vært så flink til å gå på do, og vært "renslig" i mange mnd. Og vi har rost ho og sagt at vi er stolte av ho.

Før har vi jo hatt en bleie pakke i ihvertfall nesten 1,5 uke, nå bruker vi en pakke på 3 dager. Og det er etter ho kommer hjem fra barnehagen kl. 4-5 om dagen til ho legger seg.

Må skifte bleie over 10 ganger etter ho kommer hjem fra barnehagen, og ho blir jo kjempe sår stakkar, og vi smører på med sink salve.

Vi holder på å bli gale her...er det noen som har vært borti samme problemet med sine barn, og som har noen gode råd om hva vi skal gjøre?

Ble litt langt dette her, men håper på svar fra dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan virke som om hun har fått en forstoppelse, som gjør at hun ikke får tømt seg ordentlig når hun bæsjer. Tror jeg ville ha tatt henne med til en sånn som driver med tarmskylling, kanskje det ville ha løst opp alt og fått ordnet problemet. Godt dere får på henne bleier da i det minste, tror jeg ville ha fortsatt med det til problemet var over.

Skrevet

Vi hadde samme problemet med jenta vår rett etter at hun sluttet med bleie, ca 3 år. Ho nekta å bæsje, og fekk fullstendig panikk når ho kjente at ho måtte på do. Ho gjekk rundt og hylte, hadde det skikkelig fælt og ubehagelig! Vi var til legen og ho bekrefta at det var ein forstoppelse. Først blei vi anbefalt å prøve forskjellige produkter som skulle være bra for magen, som f.eks biola, svisker. Vi prøvde det meste men ingenting virka. På det verste gjekk ho 5 - 6 dager uten å bæsje. Vi måtte til slutt gje ho kyster. Og det var ingen hyggelig opplevelse, men ho fekk det jo mykje bedre etter på.

Veit ikkje akkurat om dette var noken trøst, men det gjekk ho over til slutt. Vi begynte med bleie ei lita stund igjen. Ho tissa på do og bæsja i bleia ein periode. Så sakte med sikkert begynte det å gå over og ho begynte å bæsje på do. Vi snakka veldig masse om det, og passte på å rose ho veldig når ho fekk det til. Boka til Trond Viggo Torgersen - Kroppen Vår, var veldig kjekk å ha. Der er det masse bilder og fin tekst som forklarer korleis kroppen vår fungere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...