Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvorfor kan de ikke bare henge opp regnbuksa? Hvorfor kan de ikk bare spyle den ren og henge den til tørk? Nei, det ble visst for mye arbeid for de!! grr..

jada jada jada..skjønner de egentlig veldig godt...men er furt likevel! hehe.. Føler jeg vasker regnbukser/dresser hver dag jo! hehe

Og hvis de hadde hengt de opp, selv om de er litt skitne, så kunne jeg i det minste bare tørka av sanden..men nei..de må krølle de sammen og legge de en pose, så de blir våte og skitne inni også!! grrr!!!

jada jada jada..! hehe.. de har jo nok å gjøre.. :) hehe..

noe må jo jeg irritere meg over også:P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7807034-grrrrrirritert-p%C3%A5-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tuller nå , håper jeg? Jeg har tre barn jeg, og vasker mye regntøy om dagen...! Synes det er fantastisk service dersom det møkkete tøyet ligger i en pose, veldig praktisk i hente situasjonen sammem med tre barn, tre sekkker osv! Å så glad jeg er for a slippe å samarbeide med deg!! HAVE A NICE DAY!! ps. er du av den typen som kaller personalet for "tanter" også?

Kaller de ikke for "tanter" nei..

Men så bra du slipper å samarbeide med meg da, siden du syns det var sååå fælt at jeg skrev jeg var "irritert" på bhg samtidig som jeg sa at jeg selvfølgelig skjønner de..*ler* Skjønner ikke helt hva du "klager" på nå jeg da?

Du kan jo tenke deg hvor artig det er å tre på tjue møkkete regndresser to ganger daglig... av respekt for personalet tar jeg det som en selvfølge at det er min jobb som forelder å sende med rent og skikkelig utstyr! Og at de faktisk hjelper meg og putter det i poser synes jeg er utrolig snilt gjort!

Annonse

Jeg jobber i barnehage, og vi henger faktisk opp regntøyet !!!! hallo, er ikke det vanlig? det trodde jeg virkelig.. vi har en rimelig grei størrelse på garderoben, slik at vi har egen plass der regntøyet til barna henger. i tillegg til "plassene" sine, der de henger skko og jakke og ekstraklær.

Etter vi har vært ute i barnehagen spyler vi ungene. de syns det er KJEMPE GØY!!! vekk med det meste av sand og drit før de går inn å kler av seg. vi er 23 barn fra 1,5-6 år. og de klarer faktisk å henge på plass regntøyet sitt selv. vi hjelper jo selvfølgelig de minste.

men å sende det hjem hver dag syns jeg høres helt absurd ut....

vi sender hjem det som er vått av klær. tissevått eller whatever.men da legger vi det i en pose og så får de det med hjem.. :)

hei jeg jobber i barnehage og der henger barna opp sine ting eks regntøy dress osv leger lue ,votter i kurv og setter sko i skohylla

vi har en plass til jakke , votter og lue

egen kurv til ekstra tøy en dress plass og en regnplass + alle barna har egen plass i skohylla veldig greit og oversiklig er det et barn som ikke har hent opp henter vi dem inn og får det gjort

vis det er sittent regnøy legger vi det i pose til foreldrene og er det litt sirten lar vi det være pga at alt (dress+regntøy evt votter som er sitternt) blir sendt hjem fredag alikevel

ble litt langt men

ps vi har 18 barn på 3 voksene

men vi klarer det

Er ped.leder, og dersom regntøy, dresser, votter el.l. er så møkkete at det må ha en vask, så pakker vi det i poser. Dette er faktisk en "ekstra-service" overfor foreldrene. De får det klart til å ta med hjem. Men det er også en kjennsgjerning at vi gjør det for oss selv. Da må de ta det med hjem å vaske. Ellers lar de det mange ganger henge.

Men tenk litt på følgende: hvor ålreit er det for barna å skulle kle på seg møkkete yttertøy? Hos oss kler barna seg selv, så langt de klarer, og det er ikke særlig ok å krabbe inn i en dress som er full av møkk. Barna blir skitne på inneklærne, vi blir drit-møkkete, og i garderoben er det ca 1kg sand etter at påkledningen er ferdig. Ikke særlig hygienisk, og ikke særlig bra for innemiljøet. Dette er støv som både barn og voksne må puste inn.

Trur dere vi ber dere vaske yttertøy, kun for vår egen del?????????

Hos oss blir det hengt på plassen i en pose om det er vått og møkkete. Noe jeg synes er kjempebra service. Bedre enn å fly garderobe rundt etter det, eller at det blir hengt på plassen sammen med den rene dressen. Det er nå engang slik at har man barn som leker ute, og særlig slik været er nå, så må man vaske klær hele tiden.

Det må da være normalt å kunne spyle barna med fult regntøy før de går inn.

Dette ble gjort for 25 år siden da jeg gikk i barnehage.

Synes det er mange grinte damer, som ikke klarer å komme seg ut av sin lille tenke boks som jobber i bhg nå for tiden.

Hvis dere er så presset på tid og effektivisering, så gå til strek da for å få mer bemanning. Å ta frustrasjonen ut på foreldre og barn er ingen god løsning!

ps: tor dette forumet er ment for foreldre med barn i bhg. Ikke sure ansatte. Have a very nice day : )

Tro det eller ei, men det finnes faktisk barnehage ansatte som også har barn i barnehagen ;) Så tror nok ikke dette forumet er ment for bare sure foreldre.

Men også fornøyde foreldre, sure ansatte og fornøyde ansatte.

Hvis man ikke tåler at andre har forskjelige meninger enn en selv så er ikke et forum rette plassen å henge på.

Det er ikke normalt der jeg bor å spylebarna, jobbet som vikar i flere av barnehagene rundt her før jeg fikk fast jobb, var kunn i 1 av dem vi hadde mulighet til å spyle barna før dem gikk inn.

Da hadde vi dursj i gangen slik at vi kunne bruke lunkten vann, istede for iskaldt.

Dessuten er det ikke alle barn som vill bli spylt heller, vi hadde noen som nekta, å ta tvinger man dem ikke.

Annonse

Hos oss spyler vi ikke barna før de går inn. For det første har vi ikke slange ute nå vinterstid. Vi har ingen steder for avrenning av vann ute nå. Da ville vi badet i søle konstant. Og ikke minst, vi har ingen steder å henge dryppvått tøy inne for å tørke. Vi har ganske liten garderobeplass (noe som desverre er vanlig i bhgr) for yttertøy, og dersom vi spyler alt tøyet og henger i vår grovgarderobe, er det ingen sjans for at det tørker over natta.

Ikke mange grinete damer som jobber i min barnehage faktisk, men vi må tenke hva som er praktisk mulig for oss, og ikke tenke hva som er best for hver enkelt forelder.

Hvis du tror at det bare er å streike for å få mer bemanning, da tror jeg du like gjerne kan prøve å trylle fram flere ansatte. Streik er noe man bruker i kontrollerte former, og hvis vi går ut i streik på eget initiativ, får vi sparken. Dessuten får man ikke mer bemanning uansett. Har aldri opplevd at ansatte tar ut frustrasjonen på forledre og barn faktisk.

Jeg jobber i barnehage, og har faktisk barn selv. Er ikke en sur ansatt, men svarer her inne fordi jeg er mor, og fordi jeg har lang erfaring som ped.leder i bhg.

Synes dessuten du burde kunne stå for det du skriver, og dermed bruke nicket ditt. Ha en fin dag du også!

Enig med puff den lille dragen...;)Vi er en stor bhg og har ett lite tørkerom,det er ikke mulighet for å få alle regndressene tørre over natta.Sender regnklær og dresser hjem til vask i helga.Men sender også dresser og regntøy hjem for tørk uten at de trenger vaskes.Regntøy som ikke blir vasket og tørket lukter surt.tror ingen vil at barna skal gå rundt med det,støvler blir også våte oppi,og de får ikke vi tørket i bhg over natta.Så både i min bhg og der barna mine går må vi ta tøyet hjem for å få det tørt.

Er også endel regntøy med fleecefor inni som har veldig lang tørketid...

Ja men i de barnehagene jeg kjenner til er det ikke gode nok tørkemuligheter for regnklærne.De tørker ikke av å henge i garderoben(har garderobe for dresser,støvler,regnklær og egen for yttertøy,byttetøy)Den garderoben for regnklær etc brukes av 40barn og når klærne henger tett i tett og våte så tørker de ikke.Mange regnklær er våte inni og utpå,vi vender og vrenger og gjør så godt vi kan,men kan ikke trylle.

Jeg hadde også klaget om de puttet våte regnklær i en pose... Kan ikke kreve spyling, men at det henges opp synes jeg... Tar det ofte med hjem for spyling når det er skikkelig skittent. Puttes det i en pose hver dag sånn at det må vaskes på ettermiddagen lager jo det masse arbeid og slitasje på regntøyet. Jeg får heller ikke vasket regntøy tørt til neste morgen. Spyler jeg det i dusjen er det ikke noe problem med tørking. (Har alltid et ekstra regntøy i neste str. hjemme, det redder de gangene det må vaskes likevel).

Ville bedt de droppe posen og bare henge det opp jeg :-)

Tenk om du hadde18 regnbukser å vaske og henge opp?

DA hadde du vasket regnbukser hver dag og hele dagen.

Vil du ikke at de som jobber i barnaehagen skal bruke tiden sin på viktigere ting (som barnet ditt foreksempel..) Det gjør jeg!

vaske det hver dag syns jeg var alt for mye.ødelegger klærne det,og da blir det mye unødig vask da de blir like møkkete dagen etter..

heng det opp,og ta det med hjem fredag er det jeg er vant med.både på jobb og der barna går.ofte spyles de ja.slipper all sanda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...