Gå til innhold

Noen som har peiling på leddgikt her inne?

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått diagnosen leddgikt og lurer på hvor finner jeg ut hva jeg har rett på? Tenker f.eks på at jeg har problemer med nesten alt fra å gå til å holde babyen, gjøre rent hjemme....kan man få hjelp til vasking? Kan man få noen støtte til å komme seg til fysioterapauten, lege osv.osv? Føler jeg lurer på mange ting og kjenner ingen som har peiling på dette...hadde vært kjekt å komme i kontakt med andre med samme diagnose....

Fortsetter under...

Fikk leddgikt for tre år siden. Jeg vet hvordan du har det og alle spørsmål du må ha. Jeg gir deg gjerne tips :-)

Når det gjelder å holde babyen osv, får du råd på senter for mødre med revmatisk sykdom. Bare ring de, det er derfor de er der, og de har høyest kompetanse på området. Tlf. nr. står på nettsiden. (ps: holde baby =

http://www.stolav.no/StOlav/Virksomhet/Behandling/Ortopedi+og+revmatologi/Enheter/Revmatologi/Enheter/Modresenteret/

Fysioterapeut får du henvisning til via fastlegen din. Det var en stund egenandel på 50 kr. men den er borte nå.

Avlastning i hjemmet er det trygdekontoret som har med å gjøre. Hvis du er innenfor "kriteriene".

Ellers så kan du og lese om fatigue, det er noe som mange får. Den kraftløsheten vil ikke være der alltid. Ikke tenk tanker som krøpling heller, for det har vi for gode medisiner til. Fikk hetta når jeg fikk endringer i leddstillinger tidlig og så for meg rullestol innen 1 år he he. Det var i tærne. Nå går jeg med høye hæler :-D Men en må stå på ovenfor legene..

Lykke til og gi beskjed om du vil prate privat (msn eller noe sånn). Tipper du har et tonn med spørsmål, det hadde jeg ;-) Og har vel enda he he

Hilsen medsøster :-)

jeg har også leddgikt. Er ganske alvorlig rammet. Jeg har mye kunnskap om medisiner etc men lite kunnskap om rettigheter. Er selv veldig avhengig av mannen min. Jeg chatter gjerne på msn...men vil helst ikke legge ut adressen min her:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...