Gå til innhold

SAMLETRÅD FOR TIPS MOT KVALME!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æ takke for alle tips..e ikkje vant med kvalme. Va ikkje kvalm med førstejenta.

Men spørsmål: Æ blir kvalm på kvelden, og kan gjerne våkne 2 tima etter æ har sovna å være driiitkvalm!!

Helt grusomt, blir sittende på do, eller i vinduskarmen å supe kaldluft!

Ka ska æ gjøre? Erfaringe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Appelsiner

* Love Hearts(hjelper også mot sure oppstøt/halsbrann mot slutten av svangerskapet)

* Sea - band

* Akupuktur

* Homeopati

* Salt potetgull

* Skorpor m litt smør

Skrevet

Mange fine tips :)

Det som har hjulpet meg er

*Cola

*Ritz kjeks

*Oppkuttet eplebiter som jeg har dyppet i vann

Skrevet

dytter... mange gode tips !

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Var på toget, og blei selvsagt kvalm, og da blei redningen en liten slurk cola zero...den får meg nemlig til å rape veldig effektivt,- så i stedet for å spy, rapa jeg!:P Air-condition er genialt også!

(Vet at man ikke anbefaler inntak av mye kunstig søtningsstoffer i svangerskapet, menmen...er jo bare snakk om noen slurker pr dag)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Slik jeg ser det forårsakes kvalme av:

- Lavt blodsukker

- Stress / psykiske problemer

- Tretthet

- Dehydrering

Om morgenen må en forsøke å få opp blodsukkeret: Her er rådene mange. En må bare finne ut hva som funker for en selv. For meg funker brød med blåbær.

Neste skritt er å holde blodsukkeret stabilt. Spis sunt, ofte og lite. Og hold deg i form!

Sooooov så mye du vil om morgenen. Har du småkarer som våkner tidlig, søk barnehage til dem. Det gjør virkelig forskjell, jeg har prøvd begge deler.

Drikk mye!

Oppsøk hjelp om du har det vanskelig og sliter med f.eks dårlig forhold eller annen type psykisk påkjenning og stress. Ikke planlegg dagen, ta den som den kommer. Jeg blir syk hver gang jeg har ett ærend.

Lykke til jenter!

Skrevet

Alt som er surt er god hjelp for meg.. Sitron er kjempenam. Ellers smaker alt veldig lite eller veldig rart.. Så jeg sverger til det sure.

Skrevet

Visste dere at mye av den informasjonen som står her også står på nyttig info (22/5). Der er det bare å legge til alt klokt som dere erfarer hjelper. Da finner de som blir gravide etter oss lett fram i mylderet av informasjon :o)

Skrevet

Dytter...

Dette hejlper meg:

MASSE søvn

Spise regelmessig

hvis det blir for ille tar jeg en halv postafen... det tar toppene av kvalmen.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Første gangen eg va gravid funket det kun med å lukte på fersk ingefær. Måtte lukte på den når eg spiste frokost (ristet brød m smør) for å få ned maten, og litt etter eg va ferdig å spise. Va helt fantastisk mot kvalme!

Men så oppdaget eg at det va samme effekt om eg stakk nesen ned i nytraktet kaffi. Og det passet jo meg ypperlig, ettersom eg e veldig glad i kaffi da. Så andre gangen begynte eg å "sniffe" kaffi m en gang morgenkvalmen kom. :) Denne gangen vet eg ikke. Har ettermiddagskvalme, stort sett, og den e ikke så sterk enda. Og drikker ikke kaffi da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...