Gå til innhold

Leger som mener vi skal tåle alt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos meg bare renner det på med plager. Er inne i siste måned nå, og ser på meg selv som rimelig utholdene og lite sytende.... Men legen min mener at plager jeg har hører til det å være gravid, og dermed skal jeg bare holde ut. Er alle leger sånn??

Bekkenløsning fikk jeg høre var bare hormonelt, og at fysioterapeut var til ingen nytte.

En horribel kløe og bekkenplager gjør at jeg ikke sover om natten, jeg har myyye vann i kroppen, rastløse bein. Jeg tenker at NOE kan sikkert gjøres for å forbedre hverdagen litt, men neida - jeg skal bare vente til det går over etter fødselen.

Frustrerende!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som enn dårlig lege! Går du ikke til Jm? Man har jo som regel endel plager under et sv.skap, men man kan faktisk få hjelp for det som feks. fysioterapi/manuellterapeut for bekkenplager. Startet tidlig med behandlig av BL og har fått høre av legen at det er grunnen til at jeg ikke har blitt mer plaget av det enn nødvendig...

For hovne bein o.l. Prøv å kutt ut mest mulig salt i maten og ferdigprodukter. Det fikk jeg som råd, og det har hjulpet meg...

Skrevet

Synes du skal kontakte jordmor. De har ofte mer og bedre forståelse for svangerskapsplager. Det er tross alt deres spesialfelt.

Mot hovne og rastløse bein: Prøv å bruke støttestrømper (tas på om morgen), ligge med beina høyt så mye du kan, gjerne heve fotenden av sengen også (evnt telefonkatalog under fotende av madrassen), unngå salt, prøv magnesiumtilskudd (mot urolige bein).

Bekkenplager har de fleste under graviditet. Jeg hadde litt problemer med sliten/ømt i halebeinet. Det er normalt med løse ledd i bekkenregionen under graviditet. Skyldes hormoner og er kroppens forberedelse på fødsel, men ikke alle får smertefulle plager av det. Kiropraktor hjelper for noen. Vanntrening hjelper for noen. Hvile og ro hjelper for de fleste.

Kløe kan jo være symptom på svangerskapsforgiftning, men hvis blodtrykk og urinprøver er normale er detsannsynligvis ikke sv.forgiftning.

Mot kløe: Aderma cytelium eller hvitvask, evnt smøre med Aderma Exomega krem (fås på apotek), eller aloe vera gele.

Skrevet

Hvor skal du finne energi til å føde, tenker legen? Håpløst. Hvis legen din er tilknyttet et legekontor, bør du bestille time hos en annen lege der. Eller gå privat, selv om det koster er det verdt det slik at du får den hjelpen du trenger. Fysioterapi er gratis ved bekkenløsning såvidt jeg vet? Mener noen her inne nevnte det.

Du kan kanskje også ha nytte av akupunktur / homeopati for plagene dine. Koster ca 300 kr timen og man trenger 1-2 behandlinger i uka. Vet ikke alt for mye om det da jeg bare har vært to ganger foreløpig selv. Jeg føler smertene ved bekksnløsningen er noe svakere og at jeg har litt mer energi, men det kan jo være tilfeldig etter så kort tid... Begynte å bli plaget for bare noen uker siden, heldigvis. Ble 20% sykmeldt av legen umiddelbart, uten at jeg ba om det selv. Forskjell..

Skrevet

Husk å forlange å få skjekket lever og galleverdier om du har mye kløe de siste ukene av svangerskapet!! Kjenner meg ellers litt igjen. Fikk ikke henvisning til undersøkelse for BL før det var bare var 6 uker igjen av svangerskapet. Ble konstatert BL, men det var like før jul og for seint til å rekke å få behandling. Synes generelt at legen min bagatelliserer det jeg tar opp -fikk også bekjed om at det bare var hormoner. På BL undersøkelsen fikk jeg råd jeg kunne hatt nytte av tidligere.Må liksom klage veldig for at han skal ta det på alvor.

Skrevet

For en læge!! E jo ikkje meininga man ska ha ei sånn holdning til gravide. E jo typisk visst han e litt oppi åran? FT funke kjæmpebra mot BL! Tru mæ, æ har vært gjænnom en del. Man får det dækt å visst man har bekkenløsning me gangvansker! KREV å få henvisning!!!

Skrevet

Nei, ikke alle leger som er sånn i det hele tatt. Fikk henvisning til bassengtrening og fysioterapi av legen for bekkenløsning, sykmelding en liten stund fordi jeg ikke fikk sove om natten pga luftveisinfeksjon,,,men så har jo jeg en kvinnelig lege som selv har 3 barn da, tror kanskje det å selv ha vært gjennom tre svangerskap har gjort henne til en bedre lege en mange andre der ute ;)

Skrevet

Min lege er også slik, og det er ei kvinnelig småbarnsmor! Legen eg hadde sist var også slik, men unnskyldte han med at han var ungkar uten familie og ca. 40 år. Er heller ikkje sytete og har GOD utholdenheit, men nok er nok!

Har ein krevande jobb både fysisk og psykisk i helsevesenet. Klarte etterkvart å få først 20% og deretter 40% sjukmelding siste månaden denne gongen. Sist fekk eg ingenting, og fekk ein lang og hard fødsel. Var heilt utslitt både under fødselen, og i lang tid etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...