Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man personnummeret til babyen? Kommer det i posten eller må vi ringe noen for å få det? Vet dere om det tar lang tid før man får det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer i posten. Tar ikke så veldig lang tid. husker ikke akkurat hvor lenge.

Skrevet

Mener man må sende inn ett skjema med valg av navn på barnet, før det får personnr. Ett sånt skjema får du i posten så snart folkeregisteret har fått beskjed med sykehuset at dere har fått barn. Tok ett par uker tror jeg.

Skrevet

Kommer i posten etter at du har sendt inn navnet til babyen, går fort.

Skrevet

Du får ett skjema i posten som du skal fylle ut navnet til barnet på og sende inn. Personnummeret står allerede på dette skjemaet. Så babyen vår fikk personnummer lenge før han fikk navn.

Skrevet

Da er det sikkert forskjell fra fylke/kommune til fylke/kommune, for det sto ikke på vårt skjema. :o)

Skrevet

Han er 4 uker om et pr dager så håper ikke det tar så mye lenger tid. Tenker da på at jeg er nødt til å sende inn søknad om barnehageplass til han slik at vi har et sted å plassere han etter at jeg begynner å jobbe igjen. Søknadsfristen der er 1. februar i den kommunen jeg bor i.

Skrevet

Jeg fikk et ferdig utfylt skjema til jenta mi, der foredrenes navn og add. sto. Der vr det også plass til å fylle barnets navn, personnr sto allerede på skjema,

fikk den i forrige uke, jenta vår var da fem uker gammel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...