Maja☆ Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Hvordan får man personnummeret til babyen? Kommer det i posten eller må vi ringe noen for å få det? Vet dere om det tar lang tid før man får det?
MammanTilGullene Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Det kommer i posten. Tar ikke så veldig lang tid. husker ikke akkurat hvor lenge.
Firefly77 Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Mener man må sende inn ett skjema med valg av navn på barnet, før det får personnr. Ett sånt skjema får du i posten så snart folkeregisteret har fått beskjed med sykehuset at dere har fått barn. Tok ett par uker tror jeg.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Kommer i posten etter at du har sendt inn navnet til babyen, går fort.
accogliente-fikk en gutt- Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Du får ett skjema i posten som du skal fylle ut navnet til barnet på og sende inn. Personnummeret står allerede på dette skjemaet. Så babyen vår fikk personnummer lenge før han fikk navn.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Da er det sikkert forskjell fra fylke/kommune til fylke/kommune, for det sto ikke på vårt skjema. )
Maja☆ Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2007 Han er 4 uker om et pr dager så håper ikke det tar så mye lenger tid. Tenker da på at jeg er nødt til å sende inn søknad om barnehageplass til han slik at vi har et sted å plassere han etter at jeg begynner å jobbe igjen. Søknadsfristen der er 1. februar i den kommunen jeg bor i.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 Jeg fikk et ferdig utfylt skjema til jenta mi, der foredrenes navn og add. sto. Der vr det også plass til å fylle barnets navn, personnr sto allerede på skjema, fikk den i forrige uke, jenta vår var da fem uker gammel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå