Gå til innhold

Tannlege


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tannlegetime i begynnelsen av februar, jeg vil da være 9 uker på vei. Er det noe jeg må ta hensyn til da som gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her.skal fjerne visdomstann på onsdag.... har hørt at man skal være litt forsiktig med røngten,men er det noen andre som vet om andre ting man skal passe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d skal ikke være mer farligt å gå til tannlegen mer enn vanligt. ringte tannlegen selv og hun sa at stråling fra rønken var så svak at det gjorde ingenting men kunne en ungå rønken var jo det det beste.. skal til tannlegen selv og trekke visdomstann. slipper nokk ikke unna.. hehe. kunne godt gjort d hehe. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Føste gang jeg var gravid hadde jeg hadde egnetlig tannlegetime når jeg var i 1.tri. Min tannlege sa da at det var best å utsett det til jeg var i 2.tri. Spurte aldri hvorfor, emn vi avlyste i allfall den timen.

 

Vil anbefale dere å ringe tannlegekontoret og høre hva de sier. Det er nok litt forskjellig praksis. Men de har jo taushetsplikt, så det er jo ikke no farlig å fortelle det til døm.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia... jeg var til tannlegen i uke 9! (dvs bare noen uker siden)

 

Det gikk helt fint.

 

Bare si ifra med en gang at du er gravid.

 

Røntgen er ikke bevist farlig, men de unngår å ta det likevel.

 

Jeg spurte om bedøvelsen, om den kunne være farlig.

Jeg hadde hørt at de brukte en spesiell om en er gravid.

 

Da kunne tannlegen fortelle at det finnes to nesten like bedøvelser. Den ene er den "gamle gode" som det er forsket mye på. Den andre er nesten lik, men nyere, ergo ikke forsket så mye på, men trolig ganske lik. De velger uansett den "gamle gode" for sikkerhets skyld.

 

Jeg hadde heldigvis null hull, men hadde jeg måtte borre, hadde det ikke vært noe problem. tannlege bedøvelsen er såpass lokal.

 

Det er faktisk veldig lurt å gå til tannlegen.. få en liten sjekk. Tannkjøttet kan blø litt ekstra når en er gravid, og det er lettere å få hull.

Jeg fikk tips om et skyllemiddel jeg kan kjøpe på apoteket om jeg skulle få problemer, men husker ikke navnet. tannlegen el apoteket vet det.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...