Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk melding i dag av ei venninne som nettopp har født..

jeg hadde sendt melding og prøvd å fleipe litt, for hun skulle ha babyen hjemme for første gang i natt.. "da får du ikke sovet noe!" skrev jeg. mente jo at en nesten må våkne hvert kvarter for å forsikre seg om at det hele er virkelig, ikke noe mer..

men fikk melding tilbake med at "du er alltid så negativ". Så jeg prøvde å forklare meg, hva jeg egentlig mente. Og så fortsatte hun med at jeg ofte har vært negativ når jeg sender henne meldinger..

Eksempelet hun nevnte var at jeg hadde spurt om hun var sikker på at det ikke var svangerskapsforgiftning da hun fikk akutt spysjuke og migrene i 8. måned... Jeg ville jo bare forsikre meg om at hun var helt sikkert på at det ikke var det, hun mente jeg hadde sagt at "det er helt sikkert det"...

Nå sitter jeg her og lurer på hvem av oss som er hormonbomba her..

Jeg ble så utrolig lei meg!

Jeg er ikke en negativ person, jeg er hissig, men ikke negativ..

Men jeg har forsøkt å være litt humoristisk når jeg har sendt henne meldinger og sånn i det siste, for hun har vært så lei av at alle bare sier sånn "når kommer den ungen da??" osv..

Og så tar hun det på den måten?

Er redd hun har bare fullstendig misforstått hvem jeg er nå. Om det er sånn hun tenker om meg, tør ikke jeg ta kontakt igjen, lissom..

Så utrolig lei meg nå... overreagerer jeg, eller har jeg lov til å føle litt på det her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, ikke lett å si hvem av dere som overreagerer, eller om dere bare reagerer:o)

Tror nok det enkleste vil være å plukke opp telefonen, ringe ho og si det som det er. Ikke flere meldinger, kan være vanskelig å se feks ironien i en sms.

Leit er det iallefall hvis hun ser på deg som en negativ person, så det burde klares opp i før det utvikler seg.

Lykke til.

Skrevet

Jeg må si jeg forstår henne litt..

Ikke sikkert hun forstår humoren din..

Skrevet

nei, jeg kan forstå at hun ikke skjønte humoren i den ene meldingen.

men at hun plutselig begynner å snakke om ting langt tilbake?

Vi sees jo forholdsvis ofte.

Vi snakket sammen på msn, hun hadde ikke anledning til å snakke på telefon (leggetid)

Vil jo som du sier helst ikke ta sånt over telefon. Men så er jeg redd for å gjøre en for stor greie ut av noe som egentlig ikke er så stort heller..

Men jeg reagerer alltid når folk begynner å si ting som "alltid" og sånn.. for da peker man på ting fra langt tilbake.. om hun hadde sagt at "nå syns jeg du var i overkant negativ" så hadde det jo ikke vært noe problem.,,

men er jo mulig vi bare begge er hormonelle om dagen da..

selvom jeg ikke liker å skylde på noe sånt..

hilsen HI

Skrevet

Om hun hadde rier og fikk en slik meld så kan det jo hende at hun ikke helt var i det hjørnet som passet med spøk.

Jeg er selv førstegangs fødende og vet ikke hvordan jeg reagerer når det først setter igang, men jeg håper jeg kan være snill med mannen min... hehe vil ikke at kan skal få huden full når han stiller opp for meg 110%...

Jeg hadde ringt henne eller besøkt henne.

Dumt å diskutere hva man mener og synes på meld... Kan fort misforståes. Når man sier ting muntlig får man med tonefallet og da er det lettere å forstå om man er i humorhjørnet eller grav alvorlig.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å skjønne hva en annen mener med en tekstmelding, når man hverken hører tonefallet eller ser ansiktsuttrykket til personen som sender meldingen. Det er derfor veldig lett å misforstå.

Venninnen din har sikkert oppfattet det du har sagt tidligere som negativt, selv om du ikke har ment det slik. Så har hun latt være å si noe. Når du så kom med denne kommentaren ble det sikkert litt i overkant for henne og hun ønsket å si ifra at hun ikke ønsket negative kommentarer. Selv om du ikke mente det slik... Hun oppfattet det slik, og synes sikkert ikke det var så trivelig melding å få.

Synes ikke du skal henge deg så opp i denne samtalen. Hun ble sikkert sint og overreagerte litt som man ofte gjør i irritasjonsøyeblikk. Mitt råd er å ikke forsøke å grave å snakke så mye om det som har vært før.

Hvis du ønsker å ordne opp kan du si noe som "jeg er lei for at du har oppfattet meg som negativ, har ikke ment å være det. Skal prøve å tenke litt mer før jeg snakker. Så kanskje vi unngår slike misforståelser i fremtiden" Jeg tror venninnen din vil sette pris på at du sier det, istedet for å spørre å grave etter hvorfor hun har følt det slik. Det er nok en reell følelse hun har hatt.

Nå håper jeg ikke du tror jeg mener at du har sagt eller gjort noe galt. Mener bare at selv om man ikke mener det vondt, oppstår det lett misforståelser som kan føre til at en blir såret. Kanskje spesielt når man er full av hormoner...

Håper det ordner seg for deg og venninnen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...