Gå til innhold

Hjelp hjertet slo ikke..................!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvar på "akutt" UL i dag og hjertet slo ikke.. jeg er 6+1 i dag.

jeg hadde også en cyste som muligens hadde sprekt!

Hun dama mente kansje att den hadde vært litt treg på vei opp til livmoren og at den kansje hang litt etter!

Jeg hvet også at EL kom fire dager senere enn den skulle, kan dette ha noe med saken og gjøre?? Dem tok også en blodprøve også skal jeg ta en igjen om to dager så dem får sjekket om hcg nivået synker eller stiger...

Er det flere som har vært igjennom dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var også på ul med min minste, da jeg var i uke 6, dem fant ikke noe hjerte slag, men 5 dager senere var det der klart og tydelig. ikke fortvil.

Skrevet

Hei..

Det kan være at der er litt for tidelig... Når jeg var på ul da jeg var 5+5 så vi ikke hjertet slå, men da jeg var på ny ul da jeg var 7+1 slo det klart og tydelig!!

Lykke til!!!

Skrevet

Hei!

Dette er ikke unormalt. Jeg var inne til UL og jordmor sa jeg var 6+3, men det visste jeg ikke stemte for jeg har lengre syklus enn det dem regner. Dem regner 28 dager og jeg vet jeg har 33. Så hvis du har lengre syklus enn det dem regner så kan det hende du er kortere på vei en du tror.

Jeg var 5+4 da jeg var inne og dem kunne absolutt ikke se NOEN TING... Jeg var fryktelig redd da, og de trodde jeg hadde SA. Men de tok hcg på meg og den steg som bare det :))

Var inne til ny UL 7+1 og da slo hjertet og alt var i skjønneste orden.

Lykke til. Det går nok bra.

klem

Skrevet

Greit nok at man regner 1. dag av graviditeten 1. dag av mensen. Men dersom dere vet at dere har lengre enn 28 dagers syklus må dere jo fortelle det... For INGEN er gravide før egget er befruktet... Så hovedinnlegger: Jeg synes du skal fortelle legen din når du hadde EL. Da kan man heller legge til 14 dager på det. Og da er du nok ikke kommet langt nok til å kunne se et hjerte slå...

Men fortvil ikke.

Jeg var på tidlig ul når jeg selv var 6+4. Legen trodde også at jeg var ca. det på vei. Når jeg var på ul igjen på 9 fullgåtte uker. Var legen litt i tvil om jeg kanskje var 1 dag senere ute... Og med bruk at EL-tester etc, så kan man ganske nøyaktig vite når EL var, men egget lever jo etter at det er sluppet, og det skal liksom bli befruktet også...

Men alt fra +/- 2 dager så tidlig i graviditeten er jo ikke livets undergang da... Det er nok værre dersom man i ordinær UL får beskjed om at man må vente enda 2 uker på termin...

Lykke til videre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...