Gå til innhold

Hvor mange foreldresmtaler i året?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobber i kommunal bhg, og vi holder 1 samtale pr år. Denne skjer i feb/mars. Vi opplyser om at de kan be om samtale utenom dette, dersom det er noe de vil ta opp. Det samme gjelder dersom det er noe vi ønsker å snakke med foreldrene om. Finnes ingen regler for hva man har krav på. Dersom du føler det er noe dere bør snakke med ped.leder om, ber dere om en samtale. På dette området er det ulik praksis fra bhg til bhg.

Her har vi en. Samt den samtalen de har ved oppstart i barnehagen og på ny avdeling. Vi kan når som helst be om samtale. Men personalet er veldig flinke til å snakke med oss ellers, så sjelden det er behov for ekstra samtaler.

Annonse

Vanlig praksis i min bhg, den bhg jeg har mine barn, og de fleste andre bhgr jeg kjenner til, er et foreldremøte på høsten, en foreldresamtale i løpet av året. Evt en oppstartsamtale i tillegg. I tillegg kommer temakvelder og FAU-møter.

Hver enkelt barnehage avgjør selv hvor mange samtaler de tilbr i løpet av året. 1-2 er vel vanlig. Men det er jo alltid mulig å be om en samtale ved behov? Der jeg jobber har vi en, dette er det foreldrene selv som har ønsket pga å slippe mye fravær fra jobb......

Så vidt jeg husker, har man krav på 1 samtale i året, men man kan ønske flere ved behov.

Der jeg jobber har alle på våren og det er opp til barnehagen og foreldrene hvorvidt nummer to gjennomføres. Det er jo meningsløst å bruke mye tid på å prate om ingenting. Hvis man er flink til å snakke med foreldrene i det daglige og det ikke er noen spesielle forhold, avholder jeg som regel bare en i løpet av et barnehageår. Dette i samråd med foreldrene.

Jeg avholder også en samtale med foreldrene en av de første dagene når de har startet, for å bli kjent med barnet og foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...