Gå til innhold

Er det normalt at det knekker/knepper mye i leddene til små babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymret fordi dette hender støtt og stadig med vesla her. Når jeg holder henne under armene og hun snur/vrir seg, knepper det masse i ryggen/skuldrene hennes. Jeg kjenner det kjempegodt med hendene mine, og enkelte ganger høres det også.

Det samme skjer når hun sitter på fanget og jeg holder rundt leggene hennes. Når hun sparker fram og tilbake kjenner jeg masse knepping, spesielt i overgangen mellom legg og fot.

Spurte HS om dette er vanlig da jeg var på 5 mnd kontroll forrige uke, og hun sa hun trodde ikke det var vanlig (virket ikke som hun hadde så mye peil). Har blitt henvist til fysio pga at hun ikke liker å ligge på magen, så jeg tenkte jeg skulle ta det opp med henne når jeg kommer dit. Men hun er borte hele denne uka, og jeg tenker så mye på dette, og blir mer og mer bekymret...

Noen som kan berolige meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. Jeg skal ikke si til deg at det ikke er noe galt,men det tror jeg ikke altså!!

Dattera vår var sånn før, ca fra nyfødt til 4-5mnd.. Nå er ho snart 9mnd og alt er bra.. Ikke noe knepping nå lenger..

Så det er nok ikke noe farlig med dattera di altså!!

Men du kan sjekke det for å slippe å bekymre deg.. Vet hvordan du har det.. Men det er ikke noe farlig!!

Håper det hjalp litt iallfall!!

Klem

Skrevet

Min sønn "knakk" veldig i flere ledd da han var bitteliten. Nå er han snart et år og "knekker" bare i hofteleddene. Har spurt flere uavhengige leger og fysioterapeuter, alle mener at alt er som det skal....så det skal visst ikke være noe å bekymre seg over. Kan også sies at vi har vært på ul undersøkelse av hoftene hans på grunn av hofteleddsdysplasi i familien, men alt var i skjønneste orden med de hoftene.

Men det er ekkelt når det "knekker" sånn. Ekkel lyd og ekkel følelse.

Skrevet

Åhh, tusen takk for svar!

Godt og høre at hun ikke er den eneste ihvertfall, og at det tross knepping ikke feilte dattera di noe ;-)

Skrevet

Sånn er gutten min og, og spurte fysioterapeuten vår om det. Var visst helt normalt, og kom av umodne ledd. Ikke noe farlig.

Skrevet

Takk til dere to andre også!!

Nå ble jeg veldig betrygget. Måtte løpe og si det til mannen min med en gang ;-)

Skrevet

Så bra at det hjalp såpass av svaret fra meg da.. Og di andre selvfølgelig!!

Godt og kunne hjelpe folk som er nærvøse for noe.. Det er ikke godt med så mange bekymringer!!!

Skrevet

Her knekker det i ett kjør. :)

Skrevet

Ja, det er ikke alltid så mye som skal til ;-). Har spurt litt rundt, men ingen av de jeg kjenner hadde visst opplevd dette. Og jeg trodde at siden beinstrukturen til babyer er så myk, så kunne det ikke vœre riktig at det skulle kneppe slik. Men så var det jo en her som sa at hennes fysio sa at dette var normalt fordi leddene var så umodene.

Har blitt litt ekstra bekymret fordi HS henviste henne til fysio fordi hun ikke liker og ligge på magen, og hverken løfter seg opp på strake armer eller er intressert i noe som ligger foran henne. Men hun er ellers frisk og fin og i godt humør, bare hun slipper og ligge på magen mer enn i 1 minutt ;-)

Skrevet

Dette hadde jeg også tenkt å spørre om da det knekker slik i beina til Lukas. Har vært bekymret, så dette var SUPERT og lese :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...