Gå til innhold

Steriliserer dere pumpen


Lystpåentiljeg

Anbefalte innlegg

rett før dere skal bruke den, eller gjør dere dette kanskje dager i forveien? Hvordan oppbevarer dere den da?

 

Leste at man ikke skulle pumpe før 4-6 uker etter fødsel, lillegutt er bare to uker, men hadde vært kjekt å ha litt på lur i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke hørt at en ikke skal pumpe seg før etter 4-6 uker. bare at de helst ikke skal drikke av flaske før den tiden hvis en ønsker å fullamme for å få til god ammeteknikk. pumpet meg første gangen i den første uken, for å øke prduksjonen litt. vanligvis vasker jeg de delene som kommer i berøring med melk med en gang etter bruk og så koker jeg de et øyeblikk jeg har anledning. etterpå legger jeg dette mellom et rent håndkle (kokevasket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, ikke godt å vite alt. Men da kan jeg såpevaske i morgen, og så slenge alt i en kjele, så ligger det klart! Leste det med å vente med pumping i bruksanvisningen til Aventpumpen jeg kjøpte. Hadde aldri hørt om det selv heller, så ikke vet jeg - greit å ha ting klart i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt til å pumpe meg første dag på sykehuset fordi jenta mi ikke klarte å suge...Der sa de at det var viktig at jeg pumpet meg regelmessig for å opprettholde melka og øke melkemengden.

Men jeg skulle ikke gi Evelina melk som jeg hadde pumpet på flaske, fordi der må de bruke en annen sugeteknikk enn på puppen. Derfor skal man ikke gi flaske før de suger godt på puppen.

Når jeg har brukt pumpa så koker jeg den og legger den på et rent håndkle så er den får tørke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...