Gå til innhold

BEKYMRET!!! Ruging - minsker sjansene for graviditet om man blir syk??

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt frustrert her nå. Er på rugedag 4, og min mann har blitt syk, ligger med 39,5 i feber. Jeg er foreløpig ikke blitt syk, håper ikke det skjer, men er nok allerede smittet. Kan det påvirke egget mitt og rugingen? Har lest litt at "egget" er veldig følsomt de første ukene.. Er så bekymret nå.

Vet noen av dere noe mer om dette eller har erfaring med sykdom+ ruging???

Hilsen bekymret ruger....

Fortsetter under...

Tror det er positivt om vi prøver å la være å bekymre oss.. selv om det er lettere sagt enn gjort. Senk skuldrene og pust med magen.. vi må bare ha tro på at det skal gå!! :o) er selv på rugerdag 3...

Ja, det har du helt rett i. Men det er ikke så lett. Jeg har tatt hele prosessen og alle år med prøving med godt mot og ro, men disse 14 dagene er noe av det vanskeligste så langt... Ikke lett dette her!

Akkurat det samme her.. hadde bestemt meg for å ikke la det å få barn blinoe stort tema, og det har gått bra fram til vi nå kom i gang med prøverørsforsøk... Nå tar jeg meg i å kjenne etter symptomer hele tida og leser alt jeg kommer over på nettet. Jeg er sykemeldt de neste 14 dagene, så det blir nok mye tid til grubling..

Hvilken klinikk fikk du utført dette ved?

Ja, har det akkurat slik som du beskriver. Det ble mer håp etter IVF forsøket. Gikk greitt helt frem til uttaksdagen, etter det synes jeg tiden går sakte og får ikke konset på jobb, men orker ikke tanken på å gå sykemeldt og gruble heller. Vi får hjelp på Porsgrunn Sykehus, kjempe fornøyd med oppfølgingen der. Dette er første forsøket, så veldig spennende.

Hvor får dere hjelp?

Nei..tror ikke det kommer mye godt ut av denne grublinga, men på grunn av veldig stressende og fysisk tung jobb, takket og bukket jeg for sykemelding fram til testdato, som er 26.

Vi havnet hos Aleris i Olso for utredning og på grunn av så god mottagelse, valgte vi å fortsette der for egen regning...

Så dere også bor i Bærum?

Annonse

Ja, vi bor i Bærum ja, på Kolsås

Jeg har en it-jobb, mye stress, men har bedt om litt ro på jobb nå fremover, så tror det går greitt å jobbe.

Vi har samme testdag, 26.01, fikk innsatt egg 12.01 :-)

Hei,

jeg tror ikke at det er noe farlig om du blir syk. Bare pass paa om du faar feber at du tar febernedsettende...paracet. Det aa ha for hoy kroppstemperatur er ikke bra for egget, eller embryoet. Det er derfor det ikke er aa anbefale aa gaa i badstu eller ta jaccuzi.

Naar vi hadde IVF hadde jeg akkurat brekt armen min, hadde en forferdelig forkjolese med hoste ( hosta til jeg kasta opp), jeg var saa redd for at jeg skulle hoste ut gullegget...men legen min forsikra meg om at det var det ikke mulig aa gjore. Og han var rett, naa er vesla mi nesten seks maander.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...