Gå til innhold

Herregud,- jeg er gravid igjen!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 3 måneder, og nå viste testen nettopp positiv. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har mest lyst til å gråte over hele situasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoi! Det var tett ja.

Regner med at dette ikke var planlagt. Hva er din første reaksjon utenom målløshet og lyst til å gråte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke planlagt siden jeg ikke hadde noe bra svangerskap sist gang. Men jeg greier ikke abort. Det hadde jeg ikke takla, selv om jeg er veldig for selvbestemt abort generelt. Derfor skriver jeg dette her, og ikke på abortforumet. Men det er vanskelig likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg.....

I morgen skal jeg kjøpe test..

Har en gutt på 8mnd, og skal snart ut i jobb og greier...som jeg hadde gledet meg massse til..

Er ganske sikker på at testen er positiv, og her blir det ikke abort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en lett situasjon nei. Greit å vite hvor dere står i forhold til abort for oss andre. Her ville jeg uansett ikke klandret deg (3 mnd) om du valgte å ikke gjennomføre det denne gangen. Men dersom du bestemmer deg for å beholde det skal du nok se at det går bra. Ammer du fortsatt? Det er jo en fordel om du kan gjøre det så lenge som mulig, men det er vel vanlig å miste den etterhvert som du blir "mer gravid." Det kommer til å bli noen tøffe måneder og noen få år framover med mye slit. Men tenk på alt det positive også. Du får to flotte unger som er som tvillinger, de får selskap i hverandre og blir nok et bra team.

 

Du vet at to barn i løpet av 12 mnd kalles "irske tvillinger"? Du kan vel tenke deg hvorfor : )

 

Jeg håper det går bra med deg, og at du ikke blir alt for sliten. Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ikke gjøre alt etter boken i forhold til barseltiden og svangerskapet. Gjør det du selv føler er riktig for deg.

 

Lykke til så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei...gratulerer...jeg får også to tette..men ikke så tett som dine...blir nok en tung tid..men det klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenk kor kjekt det blir. det har kvarandre å leka med. den første vil jo vera ca eit år når du får neste. det er jo litt aldersforskjell. dette klarar du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Anonym!

 

Ser du skal ha to tette. Hvilken dato fikk du førstemann og hvilken dato har du termin denne gang?

Syns det er litt tøft med to tette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

 

Vil ikke si mer om føstemann enn at hun er født i oktober. Når andremann kommer har jeg ikke peiling på siden jeg ikke fikk mensen etter renselsen før jeg blei gravid igjen. Tror jeg legger ut et eget innlegg om det her.

 

Synes også det høres greit ut med to tette, men det her blei litt for tett egentlig. Men ingenting jeg kan gjøre med det,- håper ikke nr. 2 blir født langt før tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer ikke. Er nok det som gjorde at jeg fikk eggløsning så fort igjen. Men at det blei spire ut av det er rart, men den lille er velkommen for det uansett. I dag da jeg våkna var det første jeg tenkte på at jeg var gravid, og dagen i dag har vært bra. Ikke grått noe, så jeg ser at jeg har tatt det rette valget, og trenger dermed ikke tenke mer på ting. Nå må jeg bare greie svangerskapet, og de "irske tvillingene" mine når andremann kommer! :-)

 

Hehe,- moren min skulle ikke dratt på ferie til Irland i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min søster fikk to tette midt i høyskoleutdannelsen sin. (to jenter, begge er født i aug med ett års mellomrom) det var ikke lett, men med hjelp fra mannen å familien så gikk jo det bra. de to tuttene har det kjempebra sammen. koser seg kjempemasse ilag, og er nesten som tvillinger! søsteren min fullførte utdannelsen som planlagt og er i 100% jobb nå , det samme er mannen. jentene er 3 og 4 nå.. og i mellomtiden har de oxo bygd seg hus osv.. så alt er mulig :) Søstra mi sier at hun ville ikke ha vært foruten en dag engang, selv om det har vært travelt. angrer ikke ett sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...