Gå til innhold

Morsmelk... fløte


Sunny81 og Jonas

Anbefalte innlegg

var på helsestasjonen og veide lillegutt i dag. På 12 dager har han lagt på seg 555 gram. Oi, ser ut som du forer han med fløte, kom det fra helsesøster. Han har spist annenhver time i et par dager nå, så det er vel ikke så rart at han legger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, tror rett og slett jeg hadde blitt litt sur for den kommentaren jeg. Er jo bra at han får i seg mat og legger på seg. Babyene blir jo ikke tykke på morsmelk heller da. Flink mamma du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra da:) lillegutten her la på seg 500 gram på en uke sist vi veide han ;) er kjempefornøyd med det jeg!! det var helsesøster også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her hadde lagt på seg 850g på 2 uker og jeg fikk ikke noe sånn kommentar...og bra er det!! Helsesøster sa at d normale er at dem skal legge på seg mellom 150-200g i uka, så denna vi har spiser bra ihvertfall.. Skal på 6 ukers kontroll på torsdag så er spent på hvor mye hun har lagt på seg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor bra :D Å når di si at du fora han med fløte så e det et komplemang :D E så spent frøkna skal på seksukerkontroll i dag og bi veid og målt førr første gang sia vi for fra sjukhuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Jeg har også fått den.

Håkon la på seg 1kg på 3 uker.... han har nå fått kallenavnene tjukken og pølsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring fra to barn, to barselgrupper og to helsestasjoner, er at hvor flink mamma du er, faktisk måles i gram, dvs hvor tykk babyen din er,(både av helsesøstre, men som oftest av med-mammaer)

Det er en evig konkurranse i å ha den største og feteste babyen, for da har man mye melk og er en "skikkelig kvinne", (og så snart ammingen er over, begynner mammaene å konkurrere i hvor "flink" barnet sitt er - både motorisk -"gjett hvor tidlig MIN begynte å gå da!" og verbalt - "MIN unge snakket flytende når så-og-så gammel og kan så-og-så mange sanger utenat"

Bare kikk på småtroll-forumene så skjønner dere greia)

 

Jeg har ikke hatt barn som har lagt på seg utover normalen, heller kanskje tvertimot, og har fått beroligende ord fra barnelegene jeg har opplevd hittil, det er en MYE større helserisiko at det finnes altfor mange altfor fete babyer i Norge nå for tiden.

Barn og unge har aldri vært så overvektige i landet som de er nå og både fødselsvekt og spedbarnsvekt er stadig økende.

(bare se dagens Aftenposten for relatert artikkel)

 

Barn dør ikke av underernæring i Norge.

 

Misforstå meg rett, du ble kanskje såret av helsesøsters kommentar, selv om det garantert var ment som et gedigent kompliment - merkelig nok, men min kommentar er til alle de som leser denne tråden og føler seg som "dårlige mødre" fordi barna deres ikke topper vektkurven på alle kontrollene.

Babyene behøver ikke bli tjukke for å ha det fint og utvikle seg normalt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...