Abracadabra Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Hei alle sammen...vi har en herlig gutt på 5 uker, og jeg lurer på hvordan andre har gjort det med sine barn. Frem til nå har vi hatt ham på stuen hos oss til vi har lagt oss også. Vi ligger jo på samme rom alle tre, og har tenkt å gjøre det en stund til! Men det hender jo ofte at i flyttesjauen der våkner han veldig, og holder leven i et par timer før han sovner igjen! Gjeeeesp... Jeg er kjempeinteressert i å begynne tidlig med gode nattrutiner, ikke minst fordi jeg og mannen også må komme i sving med det! Så lurer jeg på om det er vanlig å legge så små barn på rommet tidligere på kvelden, feks kl ni, når man har babycall og hører om de våkner? Han har nemlig en god soveperiode fra ca kl ni til ca. kl ett, og ofte sitter jeg oppe og venter siste timen, fordi at "han vekker meg jo snart likevel" - mens hvis han allerede ligger på rommet og sover kan jo jeg bare snike meg inn der og legge meg når det passer! Håper noen med erfaring kan svare på om det er fordel eller ulempe å legge ham på soverommet? takk for hjelpen!
*bolla pinnsvin* Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 I begynnelsen hadde vi Sigurd på stua, rett og slett fordi han våknet opp hele tiden og det var umulig å forutsi når. Dessuten ville han gjerne ligge hos mammaen eller pappaen sin og sove og da var det like greit å ha han oppe hos oss. Etterhvert som han ble litt mer forutsigbar (rundt 2 mnd) la vi han oppe, men stort sett samtidig som vi la oss, for han ville ikke sove før det. Så la han seg gradvis tidligere og tidligere og da han var ca 4 mnd begynte han å legge seg halv sju. Mitt svar blir vel egentlig legg han på soverommet når du føler at det er på tide. Ble skikkelig ullent det der, men har ikke noe bedre svar til deg, for det var det vi gjorde. Ville bare få fram at selv om det i begynnelsen kan være litt slitsomt med mangel på rutiner, så kommer de ofte fortere enn du aner - og det er kjempedeilig!!
firemerkersmør Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Hvis han skal sove for natten er det vel best å legge han på rommet han skal sove på. Jeg tror det er viktig med gode rutiner tidlig. Skift bleie, ta på pysj, eventuelt tran og leke med tannbørsten og legge på eget rom. Kanskje en sang og natta. Tror det er lurt å gjøre det fra de er små. Det som ikke er så viktig når de er så små tror jeg er når du gjør det. Om det er kl 19 eller kl 23 er vel det samme. De ordner vel stor sett leggetiden selv.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 her har jeg alltid hatt tassen i stua/kjøkkene/gangen kommer litt ann på.. Ellers så hadde jeg løpt opp og ned hele kvelden for å se om han hadde på seg dyne og hadde det bra.. Når vi legger oss så bærer jeg han i seng.. Vi sover på samme rom enda vi da, men skulle vel ha lagt han på eget rom fra 6mndr, men vi har ikke plass... Han er 7,5mndr nå.. jeg syns det funker veldig bra fremdeles!
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Gutten vår er ikke 2 uker enda, men hver kveld sånn i 8 tiden bader vi han, på med pysj, pupp å så inn i senga. Å han sovner, så våkner han for mat i 12 - 01 tiden, for så å sovne igjen.. Leggerutinene er på plass helt fra starten her!
1 + 1 spire :-) Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Vi la tuppa på rommet om kvelden fra hun var ca 3 uker... Kjempegodt for både henne og oss. Men babysitter med video er et must, da klarer jeg å slappe av :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå