Gå til innhold

Dagtreff, feb/mars/april-jenter i Trondheim :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :)

Som det står inne på BIM-treff-sidene, skal det være dagtreff førstkommende onsdag klokka 12.30 på Jordbærpikene på Solsiden :)

Tenkte jeg skulle si fra om det her inne også, i tilfelle noen ikke er så mye inne på treff-sidene.. :)

Hvem slenger seg med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer kanskje, det spørs om snekkerne klarer seg alene på kjøkkenet mitt :-)

Fin tur på føden i dag?

Skrevet

Jada, va da en grei tur :)

Va du der? Va det kl 19 din runde begynt? Kan hend vi gikk forbi hverandre da æ gikk ut.. Hadd svart lang frakk/kåpe på mæ.. :)

Kolles går det med kjøkkenet? Ser det bra ut så langt?

Skrevet

Ja, jeg kom kl 19, og lurkikket etter deg, men det var iallefall to i gruppa di med krøller ;-)

Kjøkkenet ser helt j---- ut akkurat nå, men det er forhåpentligvis bare fodri alt er revet ned, og snekkeren begynner med oppsetting i morgen tidlig :-p

Skrevet

Hehe, får i alle fall håp at det hjelpe.. ;)

Uhh.. Da vi va på fødestua:

Jordmor fortalt litt om utstyr osv, og kom inn på en god del ifht pappan's/ledsagers rolle.. At det e viktig å vær en god støtte for den fødende osv, og prøv å ikke la sæ stresse av at ho rope o.l, fordi "ikke alle ropan e smerterop.. På slutten e det oftest det at ho rope for å ta i bruk de siste kreftan osv.."

-----------> og ka høre vi fra naborommet? Jo, DET kauket!! Tydeligvis ei med pressria.... *svelg*

..da mått æ bare rekk opp handa og si; "det e nåkka som si mæ at rommen kankje itj e HEELT lydisolert...." ;-p

Va nån småbleike vordende mødre som dro litt på smilebåndan da, ja... ;-p

Skrevet

hehhh.... litt komisk, da! Jeg bemerket faktisk det motsatte etterpå, at det var bemerkelsesverdig at vi ikke hørte en eneste lyd noe sted, til tross for at avdelingen var smekkfull når vi var der.. Egentlig litt glad for det, jeg :-) Men så er jeg litt sånn at jeg tenker det er bra med alt jeg ikke vet om på forhånd... Samme i forhold til kurset i dag, er litt usikker på om det virkelig er noe jeg egentlig vil høre noe om (selv om jeg absolutt ser nytteverdien..). Mamma sa det samme i går når jeg fortalte henne det, da hun var på kurs med meg i magen, var det ei som reiste seg og sa "nei, dette her avlyser vi altså!" thihihi

Skrevet

Tjihi :D Godt sagt! :)

Æsj, blir ikke kurs på meg idag likevel. Barnehagen ringte og sa at datteren til sambo'n har falt på isen og slått handa, mulig brekt den, så jeg skal nedover og møte dem på akutten nå.. Stakkar liten. bare 5,5 år.. :(

Det blir kurs på meg den 13. februar istedet.. Da er jeg 35 fullgåtte uker, så da er det bare å satse på at hun holder seg der inne en stund til enda.. ;)

Men gi meg info når du kommer tilbake fra det kurset, da.. :)

Nå må jeg løpe.. :)

Skrevet

Stakar lita.. Ble et brudd like over albuen, så nå er hun gipsa.. :(

Er spent på åssen det kurset var, da.. :)

Skrevet

Huff da, det var da kjedelig!! Håper hun tar det fint da, får spille på at det er kult med gips.. Eller noe.. ;-)

Helt ærlig, jeg synes det var bortkastet tid i dag jeg, altså.. Det ble gitt info om når man skulle ringe / komme til føden, og hvilke smertestillende man hadde tilgang på, hva man skulle ha i bagen, og at det var den fødende som bestemte. I tillegg så vi en svensk film som var langtekkelig, hvor alle fortalte at det ikke egentlig var såå vondt, og at det var helt fantastisk etterpå... Lange 2,5 timer, syntes nå vi da... Hehe..

Skrevet

næææhh.. Er det den FØDENDE som bestemmer hvordan hun vil ha det..??!! Jeeez... ;-p

Og ER det ikke sååå vondt? Yeah, right! Kjøpt og betalt, tenker jeg! ;)

Dessuten er det jo kjent at mødrene glemmer den aktuelle, reelle smerten rett etter fødselen, så... pøh! ;-p

Jada, gips er tøft, serru! Fikk trylla frem noen nye tusjer, og da ble alt så meget bedre.. ;)

Skrevet

Akkurat som jeg tenkte ang den gipsen ;-p

Jepss, som du skjønner, så var jeg ikke sååå imponert over hva de kunne klare å søle bort 2,5 time på... hihi

Og så snakket de om at det var bra at far var der, han har en servicefunksjon. Det sa jo jm i går på føden, også da.. Håper mannen min lyttet intenst :-)

Og så var det et spm fra en far som lurte på om han virkelig ville ha tid til å smøre seg matpakke før han dro hjemmefra :-D

Skrevet

tjihi, så søtt.. ;)

Ganske bra spørsmål, egentlig.. *humre*

Skrevet

Etter at hun andre jm der sa at, når vi kom inn og hadde forhåpentligvis 3-4 cm åpning, så tok det gjennomsnittlig 1 time per cm videre til fulle 10 cm, så skjønte han vel at han hadde tid :-D

Skrevet

Hehe.. :D

Kjæm du på dagtreffet imorra? E visst itj nå mang påmeldte, så æ vart litt usikker på om det i det hele tatt blir nå av... (?) Ka du trur?

Skrevet

Jeg har jo de herre snekkerne som skal komme i morgen da, så jeg får se det litt an, men jeg tviler på at det er så lett å komme seg fra her... Mannen min må dra på jobb til ti, så etter det er det liksom jeg som er sjef her... :-p

Hvor/når var det igjen?

Skrevet

Hoho, glem spørsmålet da, det stod jo øverst i tråden her.... *kremt*

Skrevet

Hehe.. Det er allerede glemt.. ;)

blir ikke noe dagtreff på meg heller.. Jenta er hjemme fra barnehagen idag pga armbruddet, og sambo skal til tannlegen kl 12.15, så jeg må være hjemme og passe henne..

Får satse på at det blir et nytt treff senere :)

Skrevet

Og den gangen kanskje det klaffer også :-)

Det er jo helt snålt da, jeg går hjemme hele dagen og holder på å kjede meg ihjel innimellom, men når det først skal skje noe, nei, da passer det ikke... Er det mulig...!!

Skrevet

Hehe, know the feeling så innmari!!!

Skrevet

Hatt besøk nå da, så jeg og ei venninne har hatt vårt eget lille snartbabytreff her hjemme i bråket... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...