Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Håper det er noen fleregangsfødende der ute som kan gi meg et svar. Har vært på kontroll i dag, er i uke 38. SF målet var 38. Altsså langt over normal området, jordmor sier jeg får en lang baby. Har ikke lagt på meg annet en 8 kg og det meste er nok vann har 3 ødem. Har heller ikke spesielt stor mage, de fleste som ser meg blir forundret over at jeg bare har 13 dager igjenn til termin. Det gjetter at jeg er i 7 mnd. Det jeg nå lurer på/er redd for er at jeg får en tynn unge på 60 cm. SF mål og jordmors uttalelser. Er det noen her med erfaring ang, mål og lengde? Merkelig hva man kan henge seg opp i og bekymre seg over.
tutta77 Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 ikke hør på de!.... det sa legen til meg og.. så var jeg på ul i uke 35 pga mistanke på svangerskapsforgiftning... og da sa han at bebisen var akkurat så stor og lang hun skulle være... helt normal! så ta det med ro....
Makka Pakka Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Jeg har venninner som har fått oppgitt vekt og lengde på sine unger, men når de kommer ut er det ofte at det ikke har vært riktig. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk en lten unge sist jeg var gravid. Jeg fikk en datter på 3290 g, ikke så veldig stor men heller ikke så liten som de trodde (gjettet på under 3000g). Ikke bekymre deg så mye for dette. En lege sa til meg at det er nesten umulig å si noe om mål på babyen mens den ligger i magen, det blir ofte gjetting.
Venterogventer Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Det kan være du har mye fostervann? Behøver ikke å være babyen...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Hei dere og tusen takk for at noen gidder svare. Er 167cm høy, pappan til babyen i magen er 178,
Bea80 & Gullgutten Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Jeg hadde sf mål på 37 i uke 36. Da fikk jeg ul og ungen ble estimert til 25% (3500)g over normal. var på ny kontroll i uke 38, da vet jeg ikke sf målet mitt pga de ikke målte det!!!!! Men hadde ny ul pga stor unge, da var den 26% større (3950g). Skal til jm i morgen, så skal bli spennende og se sf mål, men føler ikke magen har vokst noe voldsomt siden sist!! Men jeg har da lagt på meg 10 kg mer enn deg! Spør om å få en vektestimering av babyen med ul!!!!! Selv om denne kan være feil, så kan de se sån ca hvordan han er på kurven!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå