Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Skriver dette innlegget som anonym, jeg. Jeg sliter fremdeles med kvalme, og spyr minst en gang hver morgen. Problemet er at naar jeg ligger der over toalettet blir jeg veldig tissetrengt samtidig, og det "lekker" som oftest en god del ned paa gulvet. Har jeg akkurat staatt opp og har paa nattkjole gaar det som oftest greit for da er det jo bare aa toerke opp, men dersom jeg har skiftet til vanlige klaer tisser jeg jo paa meg. Naa er juleferien over, og jeg skal tilbake paa studier og i praksis--og jeg er kjemperedd for at det blir "lekkasje" dersom jeg maa spy senere paa dagen. Dette var ikke et kjempeproblem i 1. trimester--tisser oftere paa meg naa. Andre som har dette problemet? Loesninger? (Kan jo evt. begynne aa bruke bind paa morgenkvisten...)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Huff da, ikke artig å være så dårlig. Men kjøp deg tena lady du.. Eller ett vanlig bind. Selv har jeg hatt nesten samme problemet selv når jeg har hostet. Da har det kommet en skvett i trusa, skikkelig frustrerende. Var ei tid jeg skiftet 3-4 ganger om dagen. Håper formen din kommer seg da:-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Dere er ikke alene, jeg "lekker" av og til når jeg nyser, og jeg nyser hele tiden. Men lekkasjene er heldigvis ikke ofte og har til nå kun skjedd hjemme. Ville vært kjedelig om det skjedde på jobb. Har selv vurdert bruk av truseinnlegg, men hittil har jeg vært heldig med tidspunktene. Kanskje jeg er flinkere å gå på do på jobb )
maiprins Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Hei! Sånn har jeg det også - eller hadde - for nå er jeg ikke kvalm lenger. Men i 1. trimester så skjedde det samme som du beskriver. Jeg måtte rett å slett kle av meg alt når jeg måtte kaste opp i do. Håper dette ikke skjer utenom graviditeten Sikkert lurt å bruke bind om morgenen da Anonym. Lykke til og jeg føler med deg
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Det er da ikke noe problem. Forskning viser at så mange som 30 % av alle kvinner fra 18 år og oppover lider av inkontinens. Dette trenger selvsagt ikke bli noe stort problem for deg og du er jo særlig disponert akkurat nå mens du er gravid. Bekkenbunnen din er en stor muskel og som resten av musklene i kroppen trenger den trening for ikke å bli slapp. Så knip. Er du usikker på om du gjør det riktig kan du få kjæresten din til å kjenne etter neste gang dere har sex om han kan kjenne når du kniper. Både endetarmsmuskulaturen og bekkenbunnsmuskulaturen strammes samtidig. Så da får du slått to fluer i en smekk. Så tren jevnlig! Ellers så finnes det treningsapparater og mulighet for operasjon skulle problemet bli for stort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå