Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Gutten min fikk falsk krupp da han var bare 1 mnd. første gang. Det var ikke veldig sterk falsk krupp, men skummelt nok i mine øyne, da han var så utrolig liten. Nå er han blitt forkjøla, og har begynt å hoste (i kveld). Hørte nettopp at han hosta (ligger og sover), og det hørtes mer ut som "hjøing"-liknenede hosting. Jeg husker ikke helt hvordan falsk krupp høres ut..kan noen forklare meg? Er redd han kan begynne å få det igjen:(
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Min tolkning av denne hosten er at det høres ut som en sel som roper
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Det høres ut som gjøing. Veldig lett gjenkjennelig. Noe annet du kan sjekke er om det er et søkk i brystkassen når han puster. Slik at hvis du holder en finger der så "forsvinner"den inn i brystkassen. Noe som aldri skjer ellers. Noe som ofte hjelper er kjølig luft.
Mathias`mamma Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Eneste jeg vet om dette er at de som hjelper er kjølig luft som lucky7 sier, men den bør også være fuktig. Det beste for barnet da å puste i er lufta fra fryseren... Men IKKE legg barnet I fryseren. Noen som faktisk har gjort det også :-) Hvis du har fryseskap kan dere begge sitte foran med døra åpen og godt med klær på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå