Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Noen kvelder går det som en drøm, men i kveld fikk han ikke til noen dupp før klokka 18.00, det er selvfølgelig for sent, men da var han knalltrøtt og måtte sove...så sov han selvfølgelig til nærmere 19.00, da vekte jeg han. Har nå kjørt kveldsrutinen og prøvd å legge han (19.45), men vet ikke hvordan det går...sliten, mannen min er bortreist i flere dager og jeg merker at jeg nesten griner her... Hvor lenge er det forsvarlig å holde de små våkne mellom duppene? Får ikke helt til å styre disse duppene på dagtid, og da går det ut over kvelden! Noen tips?
Luni og go'gutten =) Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Hvor gammel er han? Jeg slet en del med å få rutiner på min vesle tass, og soverutinen på kvelden kom ikke før jeg hadde noenlunde kontroll med både sove- og spiserutiner på dagtid. Dagen vår ser slik ut; Stå opp ca 07-07.30 pupp ca 08 sove ca 09-09.30 (han sover 30-60 min) grøt+mm ca 10-11 sove ca 12-12.30 (han sover ca 30-60 min) fruktmos+mm ca 13.30-14 sove ca 15 (han sover 30-60 min) grøt+mm ca 18 starter med kveldstellet rundt 18.30 pupp ca 19 legge seg ) Han kan krangle litt når han skal sove på dagen, men jeg gir meg ikke ) I starten når jeg plundret, gikk jeg ofte en tur med bæreselen, for å dra ut tiden og passe på at han ikke sovnet. Det kan være slitsomt å aktivisere en trøtt baby!
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Hvis han er trøtt kl. 18, tar jeg kveldsstellet på han og legger han for natten da. I dag var han kjempe trøtt kl 17.30. Fikk gitt han mat og tatt kveldsstellet og han var i seng kl. 18. Nå sover han for natten : ) Han er 8,5 mnd.
bebito:-) Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Jeg har funnet ut at om han skal være i seng rundt kl 19 så må siste duppen være ferdig rundt 16.30-17. For å få til det så må jeg ut å trille. Om han skal sove inne så tar han duppen gjerne mellom 17-18 og det blir som du sier litt for seint. Om han er småtrøtt så hjelper det å ha ham i bæresela og rydde litt ol. Da blir han blid:-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Takk for tips. Han er forresten seks måneder. Dagen blir litt rotete siden han må puppes i søvn fortsatt, eller trilles i vogn går også, så kanskje jeg må gjøre det to ganger om dagen... Det betyr at han får endel pupp i løpet av dagen, ja.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Gutten min sover vanligvis 3 ganger om dagen. Men enkelte ganger sover han for lenge i dupp nr 2,da dropper han siste duppen. De dagene det skjer må han i seng litt før vanlig leggetid,men vil ikke ha mat før "tiden" så blir gjerne i seng mellom 18.15 og 18.30 de dagene. Jeg syns det er bedre å legge litt tidligere enn at han skal være oppe mye lenger,våkner samme tid hver morgen uansett og blir en grinete dag hvis han ikke sover nok. Er ganske nøye på at han ikke sover etter kl 17,vekker han hvis han sover lenge. Så hvis gutten din ikke sover ettermiddags duppen sin før kl 17,ville jeg heller tatt kveldsstell og mating litt tidligere enn vanlig
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 HI Tusen takk alle sammen. Nå sovnet han, han lå og tullet litt for seg selv en stund i senga, men sovnet til slutt. Var redd han var for våken, men tydeligvis var han trøtt. Nå skal mor i dusjen og slappe av litt. Så sliten at jeg har følt meg helt på felgen, da blir noe sånt et stort problem når man ikke får kvelden for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå