Gå til innhold

Hjemmefødsel??????????????????????????Har så lyst..

Anbefalte innlegg

For snart 8 år siden fødte jeg tvillinger,hadde lyst på hjemmefødsel den gangen. Men det får man jo ikke ved tvillingfødsel. Sitter her nå,10 uker på vei,og bare har sååååå lyst til å føde hjemme denne gangen,da jeg vet det bare er en liten smurf der inne nå. Men...under tvillingfødselen så løsnet morkaken da førstemann var ute,og jeg mistet en og en halv liter blod... så da sitter jeg å tenker på om dette er noe som lettere gjentar seg når man har vært gjnnom det en gang? Noen som vet,eller har erfart dette? Pappan til denne nye lille smurfen er førstegangs og jeg vil det skal være en fin og trygg opplevelse for han også..... Håper på svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7801624-hjemmef%C3%B8dselhar-s%C3%A5-lyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal ta kontakt med den jordmoren som tar hjemmefødsler i ditt område. Vet at deres oppfatning stort sett er at en del komplikasjoner oppstår pga sykehuset og bruk av smertelindring osv. Gjelder selvfølgelig ikke bestandig, men det vil en jordmor kunne svare deg på. Hvor i landet bor du??

Hei på deg, jeg vil også anbefale deg å snakke med hjemmefødselsjordmoren i ditt område. Jeg vet ikke om slike ting lettere gjentar seg 2. gang, men det høres ut som om det store blodtapet ditt kanskje skyldtes det at det var en tvillingfødsel?? Ved en stor blødning er det jo vanlig å få en sprøyte med hormoner for å få livmoren til å trekke seg sammen, og du kunne kanskje ikke få denne med en gang pga at baby nr to skulle ut først??? Jeg fødte mitt andre barn hjemme og blødde nesten en liter under fødselen, ikke så mye som deg men allikevel godt over gjennomsnittet. Jordmoren gav meg en sprøyte umiddelbart og det gikk veldig fint. Var svimmel og slapp i et par uker etter fødselen men ellers var formen kjempefin :-) I alle fall i forhold til etter min første fødsel som varte i 20 timer og endte i hastekeisernsnitt...takket være dumme rutiner på sykehuset som tufset til hele fødselen min :-(

Jeg var også redd for at komplikasjonene jeg opplevde første gang skulle gjenta seg men alt gikk kjempefint og jeg fikk en fantastisk flott fødsel hjemme! Skriv gjerne igjen og fortell hvordan det går med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...