Gjest Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Han er snart 9 mnd og jeg lurer på om det snart er dags?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Vi begynte ved 6mnd. Vil si at dere bør begynne nå ja. Jo eldre barnet blir jo vanskeligere er det for dem å lære seg det.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Hun var vel ca 6 mnd da vi begynte så smått.Nå er hun 9 mnd og spiser alltid en hel skive til lunsj. Hun har lenge spist skalker selv og kjeks. Så jeg er enig med hun som er anonym over her at det kanskje er lurt å begynne viss du ikke har begynt enda..Men mye avhenger jo i om babyen har tenner eller ikke. Min datter har 8 tenner og fikk dem første da hun var 4 mnd.Litt lettere for henne å spise dem da...
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Jøss, henger jeg så langt etter???Trodde det var tidlig å begynne enda jeg,hehe. MEn , de setter ikke smuler og sånn i halsen enda da, eller er det bare jeg som er litt pinglete,hehe.
Luni og go'gutten =) Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Nytt spørsmål; Ga dere i små, små biter eller bløtet dere i mm/mme? Ga dere bare brød eller med pålegg med en gang? snuppeluppa: Min gutt er 6 mnd, han får nok veldig lite fast føde i forhold til mange andre.. 1 ts havregrøtpulver+vann til passe konsistens på formiddagen, og 2 ts maisgrøtpulver blandet med mm på kvelden. Lot han smake på hjemmelaget eplemos i dag, ca 1 ts. Jeg startet med mat for 2 uker siden, så jeg føler jeg har laaang vei frem til brødmat ) Syns uansett det virker litt tidlig med tanke på å sette i halsen jeg og, min er ihvertfall ikke klar for det )
beky Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 Begynte nå nettopp og nå er hun 7 1/2 mnd. gir små biter med prim eller leverpostei, mye pålegg og lite brød nå i starten.. øker størrelsen på bitene nå etterhvert.
Håp. Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 Begynte da hun var 6 mnd. Med leverpostei fra sånn rund boks. Små cm-lange biter med vanlig brød. Ikke noe bløtlegging. Gikk veldig bra. Brakk seg lite, men det er visst vanlig at de gjør det før de skjønner hvordan dette skal være.
Mathias`mamma Skrevet 15. januar 2007 #9 Skrevet 15. januar 2007 Siden du nesten nettopp har startet med mat skal du ikke stresse med brød eller følge det alle andre gjør. F.eks hvis du begynner med grøt når de er 7 mnd skal du starte med den som er for 4 mnd babyer og gradvis introdusere dem for nye smaker og konsistenser. Jeg kan ikke så mye om dette da min gutt bare er 5 mnd. Men hvis det er vanlig å gi brød ved 6 mnd, ville jeg ventet 2 mnd etter grøtintroduksjon før jeg startet med brød. Fordøyelsen deres skal jo gradvis vennes til ulike konsistenser.
petiteM's Skrevet 15. januar 2007 #10 Skrevet 15. januar 2007 Tulla har så smått begynt med brød til frokost. Får det oppbløtet (vann) i små biter med leverpostei. Begynte da hun fikk sin første tann for noen uker siden (nesten 8 mnd).
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 15. januar 2007 #11 Skrevet 15. januar 2007 Tulla er 7 mnd, kan ikke forestille meg at hun skal spise brød. Har bare fått helt most mat fram til nå, grøt eller fin most middag. Hvordan gir man brød da??? Hun har ingen tenner.
Kari-mor :) Skrevet 15. januar 2007 #12 Skrevet 15. januar 2007 Jenta mi er 8 mnd og har heller ingen tenner, men hun dytter "brødsmulene" opp i ganen med tungen sin og suger på de slik at det blir vått også svelger hun det ned. Sikkert litt teit forklart, men virker som at det er sånn det foregår i munnen hennes
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 15. januar 2007 #13 Skrevet 15. januar 2007 Gir du henne små biter da eller? her holdt det på å gå galt med en litt stor potetbit en gang, så jeg har litt angst.-)
*mammatil3* Skrevet 16. januar 2007 #14 Skrevet 16. januar 2007 jeg begynte ikke før lillemann hadde fått ett par tenner.Da var han ca.7mnd.Ble anbefalt av helsesøster om å vente så lenge som mulig.
mukle Skrevet 16. januar 2007 #15 Skrevet 16. januar 2007 Jenta vår er snart 8 mnd. Hun begynte litt før 6 mnd med brød, elsket det fra første stund. Får grovt brød m eller uten pålegg (leverpostei, makrell i tomat, prim etc). Vil helst spise alt selv, og hun river selv av biter av skorpa m gommene (ingen tenner). Hun er egentlig mer glad i mat m konsistens enn finmoset, og slik har hun alltid vært. Kokt brokkoli i små biter (uten salt) er nam nam! Samme m grovrevet eple, mais, små agurkbiter etc! Fikk vite av HS at det var bare å begynne når vi begynte, bare passe på mht jern hvis brødet erstattet grøten. Har inegn allergier i familien på noen sider så heldige slik! Vi har aldri bløtt opp brødet, men prøver å gi henne små biter. Førstemann (jente) ville ha alt finmoset så de er nok ulike:)
m-mamma Skrevet 16. januar 2007 #16 Skrevet 16. januar 2007 Vi begynte drøyt 6 mnd. Han hadde bare en bitteliten tann. Det er jo ikke akkurat tenna de tygger med, bruker gommene. Nå er han 9 mnd og elsker brød, spiser både til frokost og lunsj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå