Gå til innhold

Noen som "bare prøver", uten el-test?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi prøver også bare sånn "naturlig". Dvs vi prøver å følge med på når jeg sannsynligvis har EL utifra når jeg har mensen, og så kjører vi på så godt vi kan den uka. Jeg tror jeg hadde blitt veldig opphengt om jeg hadde VISST akkurat når EL er, da hadde jeg jo ikke skjønt bæret om det ikke klaffa hvis vi hadde hatt sex på akkurat tidspunkt, og hadde fantasert på meg at både den ene og andre sykdommen som skulle føre til at vi aldri kan få barn. Hehe..

I likhet med deg, prøver vi uten å el-teste. Jeg tror også jeg har eggløsning denne uka, eller i helga. Vi prøver å ha sex hver dag, eller annen hver. Men jeg er i 5. pp, og lurer på å begynne å teste hvis det ikke skjer noe snart. Men tror jeg blir ennå mer opptatt av det å bli gravid, hvis jeg begynner å teste også. Føler at jeg knapt tenker på noe annet....

Annonse

Jeg har ikke EL testet før nå for noen dager siden, jeg tenkte også i starten at jeg sikkert ville bli så opphengt i alt dette om jeg startet med testing, men nå har jeg da (forhåpentligvis) hatt min første EL med tester, og har denne pp vært mye mer avslappet enn de andre fordi jeg ikke trenger å skremme sambo til å ha sex i tide og utide, hehe. Noen menn synes faktisk det kan bli litt mye ;) Så for meg er dette utrolig lettelse, og mindre følelse av "press" på oss begge. Helt motsatt av hva jeg hadde trodd.

Jeg har noen venner som "bare prøvde" i fem år og jeg kan love at man kan bli utslitt av det også. Når det kom til å diskutere prøverør så orket de ikke mer.

Men jeg fikk vite at det visstnok er bedre kvalitet på svømmerne om man bare gjør det annenhver dag og at det er "nok" for å få klaff.

Det man kan gjøre er å ta EL tester i en måned eller to bare for å få bekreftet at man faktisk har EL og om den kommer til den tiden man tror. Så kan man jo gå tilbake til "naturmetoden"?

Vent i hvertfall ikke i fem år da :-)

Vi 'bare prøver'. Har ikke lyst til at spontaniteten skal forsvinne, mister rett og slett lysten av å skulle planlegge at i dag må vi ha sex pga i dag har jeg el.... Er i 2 pp etter en ma i uke 10 i november. Før det hadde vi prøvd i 4 mnd... Haster uansett ikke så veldig med å få nr to enda, lillegutt er bare 2 år enda...

Annonse

Ikke alene nei - gjør heller ikke noe spesielt :)

Om jeg skal være helt ærlig, så synes jeg det blir så pesete med testing, temping og alt mulig rart. Og det med annenhver dag kan også fort bli litt slitsomt. Så vi koser oss når vi vil. Så får det heller bare være med el og dill :)

Hurra for alle optimister!

Har ikke brukt noe som helst, men så har det ikke blitt noe på et år heller da.... Nå skal det sies at vi ikke har vært like aktive hver mnd pga at jeg jobber mye kvelder, men NÅ skal det bli andre boller på DET området... må vel få pressa inn litt ungelaging i hverdagen ;-) (eller natta :-P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...