Bibi m/2 nå (",) Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Det verker i beinet i underlivet, tror det er skambeinet det heter... Hva kommer det av og går det vekk?! Noen ??
lillejente Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 HEI jeg er ikke gravid og har aldri vært det, så jeg skal ikke late som om jeg vet noe som helst om hvordan dere gravide har det:) Men som radiograf vet jeg at beinet i underlivet heter symfysen, og at det ikke er uvanlig med symfyseløsning under ett svangerskap.. Jeg har en veninne som hadde det. Tror det blir det samme som bekkenløsning, men i symfysen.. Hvis du skjønner hva jeg mener? For henne ble det verre av mye gåing, da lille bebisen blir liggende og presse på symfysen. Men dette er også alt jeg vet:) Symfysen kalles skambenet på folkemunne, men jeg synes det er ett veldig stygt navn på ett bein.. hehe.. så jeg synes det høres bedre ut med symfysen.. Det er jo ikke noe å skamme seg over.. Hehe
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2007 Hmm...okey, men kan det gå vekk? Er det noe som kan hjelpe? Det er ganske plagsomt, for det føles ut som noen har tatt et balltre å slått mg i symfysen.... ;(
2 barnsmor 81 Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 jeg har det også slik, hadde det forrige garaviditet også. mest på begynnelsen første fire fem mnd og mot slutten.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Hei! Det er riktig som radiografen sier her, det er en slags bekkenløsning som sitter i symfysen. Jeg hadde ingen plager under forrige svangerskap, men fikk tydeligvis en "smell" under fødselen, som gjorde at jeg hadde vondt i symfysen ca 4-6 uker etterpå. Det var veldig plagsomt, og det å gå noen meter i strekk var en prøvelse. Du må vel kanskje regne med at det virker som en vanlig bekkenløsning, som kan være plagsom under svangerskapet, og som gir seg en tid etter fødselen. Hvis du trener, pass på at du ikke gjør øvelser som "utfall" o.l., det kan forverre bekkenløsningen.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2007 Ok, takk alle sammen som gadd å svare mg, har aldri harr bekkenløsning heller, men regner med der forsvinner etter fødselen Thx
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 Jeg har bekkenløsning, og har blandt annet vondt i skambeinet. Det hjelper meg veldig å sove med en pute mellom beina, fra knærne og ned. Det er også viktig å ha så samlede ben som mulig, sett begge beina i bakken før du går ut av bilen, ikke ta lange skritt (lat som du har trangt skjørt) osv. Kjenn også etter om noe du gjør gir mer vondt, eks gå lange turer etc, og tilpass hverdagen din etter det. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå