Gå til innhold

Gi barn yoghurt når de er 6 mnd? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det hørtes litt vel tidlig ut... Men det står det på de artiklene jeg får frem i forhold til barnets alder på "min side"...

Noen som har gitt det til barna så tidlig? Står bla at det kan hjelpe mot hard mage-og det er noe min gutt er plaget av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi naturel yoghurt blandet med frukt.

Skrevet

Så da kan jeg egentlig bare begynne å gi litt biola eller annen naturell yoghurt og blande i litt frukt da? HS her sier 10mnd,men hørt om flere som har gitt tidligere enn det.

Skrevet

man bør ikke gi yoghurt før 10 mnd. Det er større risiko for melkeallergi om man gir melkeprodukter for tidlig - i tillegg er i tarmen klare for proteinene. Fra 10 mnd kan man i tillegg til syrnede melkeprodukter gi melk i mat og som pålegg

se anbefaling for spedbarnsernæring - sosial og helsedir

link på ammehjelpen.no - amming fra a-å

Skrevet

Ok,var noe sånt hs sa også. Da venter vi 2mnd til før han får yoghurt :)

Takk for godt og utfyllende svar blomman :)

Skrevet

men det finnes yoghurttyper fra barnematprodusentene da fra 6 mnd - de er behandlet slik som melken i mme - den kan man sevsagt gi ;-)

Skrevet

Oi, det visste jeg ikke! Det var virkelig nyttig å vite (jeg trodde all yoghurt var fy), og nå vet jeg hva jeg skal kjøpe til veslefrøken på 6 mnd i morgen! =)

Skrevet

Takk for svar. Synes selv det var litt tidlig, så da venter vi litt! Men hvilke barnematprod selger yogurt-og hvor selges de?

Skrevet

nestle har en med pære og yoghurt tror jeg..og mango pure med yoghurt

Skrevet

nestle selger baby yoghurt fra 6mndr..er utvanna og med frukt.. tassen min fikk det heren dag /,5mndr.. tenkte ikke over det da jeg kjøpte det kom på det etter han hadde spist det... at dem ikek skal ha yoghurt så tidlig..

Skrevet

Er det de som står med barnematen? Da har jeg jo sett se...når jeg tenker meg om...

Skrevet

Jeg var på 6 månederskontroll med småen i dag og legen anbefalte at vi ga han yoghurt fordi han bæsjer så sjelden.Mente det skulle normalisere bakteriefloraen i tarmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...