Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Har hatt problemer med lite melk om kvelden siden mini ble født. Har alltid kunnet kjenne at det er lite melk i puppen, ved at brystene kjennes mere "slappe", og dårlige fyllte. Har derfor gitt tillegg om kvelden ca 2 kvelder i uka. I natt sov lillegutt fra 0100 til 0400. Normalt sett ville brystene mine på det tidspunktet være melkesprengt,nesten harde av melk. Men ikke i natt, de var slappe med lite melk. Har også lite melk i dag. Blir så sliten av at jeg hele tiden må tenke på om jeg har nok melk til mini. Drikker ammete, spiser havregrøt, og drikker litervis av juice og vann, med middels effekt. Er egentlig på nippet til å gi opp hele greia. Vet jo aldri hvor mye han får i seg heller. Ble litt rotete og langt det her, men lurer på hvorfor det blir sagt at det ikke er noen sammenheng med brystfylde(spreng) og melkemenge? (For hos meg virker det som det er lite melk når brystet er slappt.)
Aga:-) Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Hei! Av erfaring av å ha ammet tre barn vet jeg at selv om brystene mine virker slappe eller tomme, er det nesten helt utrolig masse inne i dem likevel. Det er bare ukene rett etter fødsel at de er veldig sprengte, eller hvis jeg mot formodning ikke har ammet på maaaange timer. Jo oftere du gir tillegg, jo mer synker melkeproduksjonen. Hvis du vil ha produksjonen opp på maks igjen, tror jeg du er nødt til å legge gutten din til veldig ofte over en periode slik at du setter fart på produksjonen igjen. Ta noen skikkelige økedøgn. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Har prøvd å legge ham til oftere, men da blir han kjempesint på mamman sin. Må ikke tro han vil spise når han ikke er sulten nei. Hihi.. Pumpe heller fungerer ikke, da kommer det kun 10 ml max.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå