Gå til innhold

Ang melkemengde og "fylde" i brystet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt problemer med lite melk om kvelden siden mini ble født. Har alltid kunnet kjenne at det er lite melk i puppen, ved at brystene kjennes mere "slappe", og dårlige fyllte. Har derfor gitt tillegg om kvelden ca 2 kvelder i uka.

I natt sov lillegutt fra 0100 til 0400. Normalt sett ville brystene mine på det tidspunktet være melkesprengt,nesten harde av melk. Men ikke i natt, de var slappe med lite melk. Har også lite melk i dag.

Blir så sliten av at jeg hele tiden må tenke på om jeg har nok melk til mini. Drikker ammete, spiser havregrøt, og drikker litervis av juice og vann, med middels effekt. Er egentlig på nippet til å gi opp hele greia. Vet jo aldri hvor mye han får i seg heller.

Ble litt rotete og langt det her, men lurer på hvorfor det blir sagt at det ikke er noen sammenheng med brystfylde(spreng) og melkemenge?

(For hos meg virker det som det er lite melk når brystet er slappt.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini er 15 uker gammel forresten.

Skrevet

Jeg har igrunn funnet ut at det ikke har sånn veldig sammenheng jeg, de blir slappere når melkemengden er tilpasset ditt barn, da er det jo ikke nødvendig å øke, alså å få spreng.

Ikke bekymre deg, så lenge babyen er fornøyd og legge på seg har du jo nok:)

Jeg har en klump på ni kilo og skikkelig slappe pupper..hehe..

Skrevet

helt i starten med ammingen var jeg sprengt ofte. men det regulerte seg fort når han hadde perioder han spiste lite på natta til å plutselig spise masse. men jeg føler at hvor oppfylt puppene er, har liten sammenheng med hvor mye som er der. og jo mer jeg kjenner etter, mer stressa blir jeg. jeg var så stressa når mini var rundt 4 mnd at alt stoppa opp en kveld. så slapp av, og ikke kjenn så mye etter så fikser han/hun opp selv!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...