Gå til innhold

kva blodtrykk?

Vestlending med to, snart tre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva blodtrykk har det? Og når begynner det å bli høgt?

Hadde 120/80 då eg var til doktoren i dag. Er dette høgt? Før har eg hatt ca 100/60 eller 105/70...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde på kontroll idag 130/80, og det var høyt i forhold til hva jeg har til vanlig...110/75 og 115/65.. Jeg måttte måle blodprosent for sikkerhets skyld, men den var helt fin. Jeg tror det er normalt at man får litt høyere blodtrykk når man nærmer seg fødselen. Hvilken uke er du i?

Skrevet

Eg er i veke 31. Kan vel også spelt litt inn at eg i dag var til ein doktor som eg ikkje kjenner. Litt tryggare å væra hos ei kjent jordmor, og det kan vel kanskje gjera utslag på blodtrykkmålinga.

Skrevet

Hei..

vill nu bare fortelle deg at et normalt blodtrykk ligger på 110-20\70-80.. alt avhengig av kordan form man e i.. om man e normal bygd eller overvektig..å d avhenger også av kor gammel man e... =)

Skrevet

Jeg hadde 120/70 da jeg ble gravid. Nå har jeg ikke målt på en stund men har hatt 140/80 og fått beskjed om å måle jevnlig. Ei jordmor sa at det ikke var farlig så lenge undertrykket ikke ble forhøyet med 20.

120/80 er vel normalt og ikke spesielt høyt..

Skrevet

Jeg har fått lavere blodtrykk jeg. Normalt på 110/70, nå 95/55... Er litt svimmel innimellom ja, men i hvert fall ingen fare for sv.skapsforgiftning :-)

Skrevet

120/80 er jo fortsatt helt normalt da. Husker jeg hadde akkurat det på første kontroll med nr 2 og syntes det var høyt siden jeg alltid hadde 110/60 med nr1. Men legen bare blåste av meg og sa at dette var da helt normalt. I alle svangerskapene siden har jeg også ligget høyt ved første kontroll (denne gang 140/89), men heldigvis gått litt ned etter hvert. (Målte blodtrykk rett før jeg ble gravid denne gang, da var det 108/67, så det er tydelig at det er svangerskapet som får blodtrykket til å stige.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...