Tonita Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Hvor mye klær er det vanlig å ha på når barnet ligger i voksi-pose. Pleier å ha vanlig innetøy (langermet body, strømpebukse,bukse,tynn genser og lester) + ekstra middels tykk jakke, tynn lue og votter. Er redd hun skal fryse nå på vinteren når det er noen minusgrader. Hun har ullpledd i vogna under posen og er så liten at hun ligger hele tida.
accogliente-fikk en gutt- Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Har enten på han langermet body, strømpebukse, lester, ullbukse, ullgenser, lue, votter og skjerf eller langermet body, strømpebukse, foret hel utedress og tynn lue, har også ett baby teppe rundt ham inni voksi posen.
Mathias`mamma Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 min 5 mnds gutt bruker fortiden ( rundt 0) strømpebukse, tykke sokker, body ullgenser/jakke lue og votter og er god og varm når jeg tar han opp. er ikke barna fryktelig varme nr dere tar på dem så mye klær ini voksiposen?
Frøya&Odin Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Gtten vår har body, bukse og lue. Han er nå 2 uker. har ikke på votter da han ligger helt rolig med hendene oppi posen. Hvis man knyter posen riktig er det ikke nødvendig å ha på mer.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Det er nok med vanlie inneklær,votter,lue og en strikka jakke eller litt tynnere "ytterjakke",slettes ikke nødvendig å legge noe pledd i voksiposen...husk at de kan bli for varme også,det er jo ull i voksiposen
gerd Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Barna må da være veldig varme med så mye klær og ullpledd inni en sååå varm pose!!? Jenta mi har ullbody, strømpebukse, ullsokker og en jakke pluss lue - Ikke teppe. Hun er veldig varm når jeg tar henne opp. Her var det null grader i dag.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 Ja, det høres fryktelig varmt ut! Hva har de på seg ved ti-femten minus? Jeg bruker body, strømpebukse og et lag til med f.eks. joggebukse/genser og lue hvis det er noen minusgrader. Har kjent mange ganger i posen med hånda, det er varmt der inne! De gangene jeg har kledd på mer er han knallvarm. Det er jo ikke bra at de blir for varme heller. I dag var det åtte plussgrader, da hadde han bare strømpebukse, body og genser+lue.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 Mine har ligget/ligger med body og strømpebukse, er det veldig kaldt så tar jeg på en genser og lue. Og votter når hendene veiver opp av posen. Den posen er så varm at det er ikke nødvendig med stort mer. Prøv selv og legge deg fullt påkledd i en ull sovepose...
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 15. januar 2007 #9 Skrevet 15. januar 2007 Mamma jobber i barnehage, og hun sa det er hakket verre å kle på dem for mye enn for lite i en voksipose. Prøv deg fram på litt kortere trilleturer og finn ut hva som passer akkurat din baby, noen er jo litt mer varmblodige enn andre. Snuppa her blir fort for varm, så når det er ca -2 ute har hun body, strømpebukse, lester, votter, lue og en tynn strikkadress over. Hun er god og varm når jeg tar henne opp, da.. selv etter 2 timer trilling:)
Juli-mor Skrevet 15. januar 2007 #10 Skrevet 15. januar 2007 Jøss, så mye dere kler på de små! Snuppa her har bare på seg body (ull eller bomull), strømpebukse og lue. Er det kaldere enn -3 tar jeg på en tynn strikkajakke i tillegg fordi hun har armene utenfor posen. Hvis bodyen ikke har høy hals tar jeg på en hals hvis det er minusgrader. Tar som regel på henne votter men de tar hun av før vi har kommet ut av døra. Hun er snart 6 mnd. og alltid god og varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå