Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ligger deres hemoglobin nivå på og tar dere noe jerntilskudd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mitt ligger på 10,5

å jeg tar ikke jern

er i uke 33 =)

Skrevet

er det det samme som blodprosent?? Da ligger min hb på 12,5. Jeg fikk beskjed om at hvis den kom under 11...da skulle man ta litt tilskudd.

Skrevet

Mitt var på 10,6 ca midt i svangerskapet, fikk da beskjed om å ta jerntilskudd. Nå i uke 37 var det på 11,7 og fikk beskjed om å trappe ned igjen, ta en tabelett annen hver dag ca. (Tar Ferromax)

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Mitt er på 10 blank,noe som vil tilsi en blodprosent på 80.. legen sier e bør ta jern,men orker ikke blir så ekkel i magen av det=( Prøver å spise mye c-vitaminer som fremmer opptaket av jern i tarmene da..

Skrevet

mitt har vært nede på 9.6 flere ganger. hopper opp og ned fra 9 til 10.

må ta jerntabletter.

Skrevet

Jeg er nå i uke 36 og på siste måling hadde mitt gått ned til 9.8, fikk da beskjed om å begynne med jerntilskudd, hvor lang tid tar det før det stiger igjen, noen som vet? Føler meg ekstra slapp og sliten for tiden i tillegg til litt hodepine og lurer på om det kan skyldes lavt hb-nivå?

Skrevet

Min var 9.1 sist og jeg fikk sprøyte i baken siden jeg ikke tåler jernpreparater! Skal nå ha ny sprøyte i slutten på uken. Håper at det snart hjelper for jeg sovner over alt.... Zzzzzzzzzzzzzzzzz ;)

Skrevet

Du blir svimmel og uvel når Hb faller, men har du mye hodepine skal du få sjekket blodtrykket ditt. Regner med at du nå går 1 gang i uken til legekontroll siden du er i uke 36. Ta dette opp med legen din ved neste kontroll.

Skrevet

Målte mitt i dag og det var på 12 blank. Jeg tar jerntabletter. Hb en min var nede i nesten 8 etter sist fødsel, noe jeg håper å slippe denne gangen.

Skrevet

mitt er på 11-12 og har holdt seg slik hele svangerskapet.

Skrevet

12,9. bruker ingen jerntilskudd.Har vanligvis 14++

Skrevet

Det bør i hvertfall være på 12 når man skal føde. Helst høyere også... Jeg var nede på 8, men har nå kommet meg opp på 12. Tar fortsatt tilskudd, så det ikke skal gå ned igjen...

Skrevet

Jeg har Hb på 7,2!! Tar MASSE jern, (har gjørt det i 5 mnd nå) men det hjelper ikke noe særlig, men legene NEKTER å gi meg jernsprøyter. Vet ikke hvorfor, og hva de venter (termin om 2 uker). Jeg er ekstrem sliten, lett irritert, og sover over alt... :-(

Har Ferritin nivå på 2

Skrevet

Har du snakket med sykehuset??? Du skal gjennom en fødsel og du kan ikke miste mer blod med det ferritin-nivået som du har. Jernsprøyten CosmoFer koster ca. 1.000,- for 5 stk, men i ditt tilfelle ville jeg kontaktet føden og sagt det som det var. I følge de retningslinjer som jeg har vært borti er det mest aktuelle for deg blodoverføring.......................... (Hb under 8.0)

Ta kontakt med fødeavdelingen din i morgen, de har også tilgang til å se dine siste blodprøveverdier (om de er sendt til samme sykehus som du skal føde på da).

Med så lave verdier så er du kandidat for blodoverføring som kan gjøre susen for deg!

Skrevet

Har du prøvd Floradix Formula jernekstrakt? Det er flytende kosttilskudd som selges på butikken, den var god mot min mage og hb en min steg ganske bra på kort tid av denne. Smaker dritt, men er vedt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...