Gå til innhold

IVM; noen erfaringer??

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er ny i dette "gamet" og ruger nå på 2 egg som ble satt inn 12.01 etter IVM-behandling ved Aleris i Oslo. Jeg lurer nå på om det er noen her som har erfaringer fra IVM-behandling? Ser at det stort sett er IVF som er nevnt.

Slik jeg forstår det, er dette noe forholdsvis nytt. Forskjellen er at eggene blir modnet i laboratoriet, slik at spray og harde hormonkurer på forhånd ikke er nødvendig. Hos meg gikk det ei uke fra oppstart til innsetting av egg, og jeg har ikke hatt minimalt ubehag av dette.

Jeg lurer også på hvilke erfaringer folk har fra Rikshospitalet, da det (forhåpnetligvis ikke) kan bli aktuelt å søke om offentlige forsøk.

Nå går jeg og kjenner etter symptomer, samtidig som prøver og gjøre alt "riktig".. det blir mye tid til å gruble! Leser dette forumet med stor interesse og leter etter råd, tips og gode erfaringer...

Vil ønske alle lykke til og takke for inspirerende innlegg.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7799728-ivm-noen-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen Pia

Vi "snakket"sammen på en annen tråd nettopp.. Ble litt mer nysgjerrig på IVM. Hørtes jo fantastisk ut å slippe alle hormonene. Kan jeg spørre om "hvorfor" dere gikk gjennom IVM og ikke IVF? Vet du noe som helst om det er mulig å gjøre en IVM med endometriose?

Må bare ønske dere masse lykke til videre! Håper du svipper innom her og skriver litt om hvordan ting går etterhvert. Krysser fingrene for dere :-)

Klem

Hadde aldri hørt om IVM før... og vet fortsatt ikke hva forkortelsen står for. Dette var et forslag fra Dr.Holst på Aleris og han mente det lå veldig bra til rette for dette hos oss, spesielt siden jeg hadde mange egg og faren for overstimulering derfor var stor. Ut fra mine kunnskaper om endometriose, kan jeg vel ikke tro at det skal være noen kontraindikasjon?

Forstår iallefall ut fra hva jeg leser her, at "vår" metode var mer "human" enn vanlig IVF. Forøvrig foregikk prosessen på vanlig måte etterpå, bortsett fra at eggene måtte modnes i laboratorium et døgn før befruktning.

Jeg synes iallfall dere kan ta en konusltasjon på Aleris og snakke med de. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger, bare litt ubehag etter egguthenting... og prosessen gikk jo veldig fort!

Gleder meg til å høre hvordan det går...

Klem

Hei igjen

Ja, vi har faktisk time hos Dr. Holst i begynnelsen av februar. Var først i dag jeg fant ut at ventetiden på Ullevål plutselig ikke er så lang lenger. Men det frister mer å gjøre det på Omnia.

Leste litt mer om IVM på nettet nå, og det virker mye mer vennlig mot kroppen. Jeg sliter også mye med migrene, så jeg gruer meg ekstra til hormonene pga det - har hørt at man ofte blir dårlig da.

Gleder meg til å få vite mer om IVM nå - uansett ser jeg frem til konsultasjon hos Dr. Holst.

Lykke til videre :)

Annonse

Hei!

Til dere som lurer litt på IVM; les denne artiklen.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/health/womenfamily.html?in_article_id=427522&in_page_id=1799&in_a_source=

Til orientering har undertegnede aksjer i Medicult, som står bak IVM.

IVM= in vitro maturation = Eggene modnes utenfor kroppen.

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...