Lilleprins og mamma Skrevet 16. januar 2007 #26 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er utdannet inne IT - høgskolekandidat drift. Har jobbet med IT nå i 13 år. Skulle jeg ha tatt ny utdanning så kunne jeg ta tenkt meg å gjort det innen markedsføring Virker veldig spennende.
elly r Skrevet 16. januar 2007 #27 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er lærer og jeg synes det blir mer og mer moro som tiden går. Det er 14 år siden jeg var ferdig med lærerutdannelsen nå. Har også tatt hovedfag i kunsthistorie på Universitetet etter lærerutdannelsen. Men selv om det var supergøy for min egen utvikling savnet jeg barna så veldig og kom til erkjennelsen av at for meg er barna meningen med livet. Dessuten har jeg ikke så mye tålmodighet med voksne. Derfor er nok den vanskligste biten i forhold til foreldrene. For det meste går det veldig bra å samarbeide med dem og alle foreldre vil jo det beste for barna sine, men innimellom kan det kreve så mye at jeg føler at de kommer mer i fokus enn barna deres. Til slutt kommer vi alltid rundt. Og i sum lærer jeg noe om mennesker hver eneste dag. Det er sinnsykt slitsomt i perioder, for jeg tror ikke man kan trives i denne jobben uten og gi mye av seg selv. Men så kommer "lønna"; fornøyde barn og stolte foreldre. Det gir meg meningen med livet og jeg får dager da jeg kan jobbe litt mindre.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #28 Skrevet 16. januar 2007 Er sivilingeniør.Går og tenker på om jeg blir skikkelig møkka lei om noen år så skal jeg ta et år eller to med pedagogikk, slik at jeg kan jobbe som lærer. Blir nok da lektor og jobber vel i ungdomsskole eller videregående, men kunne kanskje tenkt meg å jobbe helt nede i første trinna.
laffe*høygravid* Skrevet 16. januar 2007 #29 Skrevet 16. januar 2007 Jeg hadde nok kanskje valgt et yrke hvor jeg kunne jobbet med barn på en eller annen måte... Har også vurdert litt mer kreative yrker, som designer eller no. Er jurist, jobber på kontor...
Junimamma 78:) Skrevet 16. januar 2007 #30 Skrevet 16. januar 2007 oj, dette var veldig spennende å høre om! At det er mange som går med et alternativt yrke i tankene, hvis de måtte velge på nytt. Ikke så rart egentlig at man endrer seg i løpet av livet - hva man ønsket seg når man var 20 behøver ikke være det samme som man ønsker når man er 30, og dessuten kan man jo blir litt "mettet" av et yrke etterhvert. Jeg vil i hvert fall råde alle som er misfornøyd til å tørre og kaste seg ut i noe nytt, enten det er en helt ny utdannelse eller begynne "på bunnen" i et annet yrke. Det er utrolig så mye overskudd og lykke det gir og jobbe med noe man virkelig liker. Og det økonomiske ordner seg overraskende nok lettere enn man tror. Men blir bevisst på hva det er man trenger for å være glad og hva som ikke er så viktig. (Jeg feks ble bevisst på at penger til klær og reiser var viktig for meg, penger på å gå ut eller møbler hjemme, bil osv kan jeg godt oftre). Hører gjerne om flere!!
Jeenie Skrevet 16. januar 2007 #31 Skrevet 16. januar 2007 jeg er utdannet teknisk tegner, men jobber i matvarebutikk... jeg er fremdeles forvirra over hva jeg virkelig kunne tenkt meg, men et slags kreativt yrke tror jeg hadde passet meg bra...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 16. januar 2007 #32 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er sykepleier og stortrives m d Kommer ikke til å jobbe der jeg jobber nå i så mange år da men...Vil utdanne meg til barnesykepleier og kanskje jobbe på barneintensiv, og senere helsesøster...da slipper man turnusarbeid og D er egentlig d som er negativit m dette yrket...og så lønnen da...den er ikke no særlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå