Gå til innhold

Hvis dere kunne valgt utdannelse på nytt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hva hadde dere valgt da og hvorfor? og hva jobber dere med nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på med siste året på førskolelærer utdanningen. Jeg valgte det fordi jeg ikke kom inn på noe annet. Jeg ville egentlig bli Barnevernspedagog, men gidder ikke begynne på ny nå. Kanskje senere.

Skrevet

Jeg ville prøvt meg på frisør/stylist! Ser ut som det er kjekt, er kreativ å liker sånne ting. Tok kontorfag utdannelse, å jobber i dag med regnskap!!

Skrevet

Jeg måtte faktisk det, fordi jeg fikk kronisk senebetennelse i begge armene pga pc-arbeid. (Jobbet som journalist). Jeg valgte å ta profesjonsstudiet i psykologi, som innebærer 5 nye år på skolebenken... Men jeg gleder meg. Blir sikkert tøft, ikke minst økonomisk, men man lever bare en gang. Har lyst til å gjøre det jeg har aller mest lyst til, ikke "settle" for 2. best.

Hvorfor lurer du egentlig? Er du i samme situasjon?

Skrevet

Ja, er på en måte i samme situasjon. Jobber i helsevesenet og har en krevende hverdag. Føler at jeg ikke får brukt evnene mine slik jeg aller helst vil. Er i en fase nå hvor jeg vurderer ny jobb/utdannelse og det hjelper å tenke høyt:-) takk for svar. Blir også glad for flere innspill fra andre

Skrevet

Jeg er sykepleier. Har veldig lyst til å starte på medisinstudiet. Begynte å tenke på det allerede siste året på sykepleien, men det er først nå jeg har mulighet til å realisere drømmen min. Så etter fødselspermisjonen skal jeg gjøre alt for å klare det :) Vil heller ikke ta til takke med det "nest beste".Skal tross alt være i arbeidslivet en god del år fremover...

Skrevet

Mye sannsynlig noe innenfor lov og rett. Det interesserer meg veldig, og man kan ha mange jobber som jurist for eksempel...

Jobber nå med regnskap.

Skrevet

Trives veldig godt i jobben min, og tror nok jeg har valgt riktig. Er konsulent og har en master i økonomi.

Medisin virker også interessant, men nye 5-6 år med studier er uaktuelt nå.

Skrevet

Jeg er sykepleier og jobber ikke akkurat som det nå.. Ville egentlig bli fysioterapeut, hadde tatt den utdannelsen om jeg orket mere skole.. Tenker litt på jordmor siden jeg er gravid, og synes det virker som verdens mest spennende yrke akkurat nå..hehe.

Skrevet

hmm jeg er frisør, å det er slitsomt. greit å få være kreativ å sånn hver dag, men det værste er å ha en dårli dag. kan være trøtt å sliten som jeg har vært under svangerskapet også, da tar det masse energi å gi god service til kundene. må bare smøre på gliset :-) villet jobbe med dyr egentlig, jeg og min mor har snakket i flere år om å starte dyre pansjonat sammen. det hadde vært noe....

Skrevet

Jeg ville nok utdannet meg til dyrepleier. Mulig at jeg gjør det etter at mannen min er ferdig med å studere allmennlærer. Han har 3 år igjen etter dette, så det blir en stund til...

Hadde vært deilig med noen år med GOD råd også da, etter disse årene. Ønker oss både enebolig og stasjonsvogn!

Jobber nå som selvstendig æringsdrivende fotograf. Tar bare bilder av hus som skal legges ut for salg foreløpig. Ikke veldig spennende:( Men greit bet. og fleksiblel arb. tid. Deilig nå i svangerskapet:)

Gøy med kreativt arbeid, men slitsomt også, å få jobben vurdert hele tiden. (sånn er det jo i de fleste yrker da, men "kunst" kommer liksom fra hjertet. Er så peronlig)...(ikke det jeg driver med nå da;).

Dyr hadde vært koselig å jobbe med.. Men frister ikke akkurat med skole igjen nei..

Skrevet

Jeg er barne-og ungdomsarbeider å jobber i barnehage.

Liker jobben min veldig godt, men hvis jeg skulle ha gjort noe annerledes så har jeg villa satsa på føden/barsel. Barnepleier eller noe sånt. Jeg mangler ikke så mye utdannelse for å kunne gjøre det, men må innrømme at jeg er veldig glad for å ha fri hver ettermiddag og helg.

Det hadde jeg ikke hatt i et slikt yrke.

Føler meg heldig som kan jobbe med barn.

Skrevet

Det er et spørsmål jeg tenkt over mer enn en gang... :-)

jobber i dag som lærer, og trives forsåvidt bra med det.

Har lurt på om det er "lykken i livet" noen ganger underveis... på slitsomme dager, der alt går på tverke.

hvis jeg kunne velge helt om igjen ville jeg valgt å utdanne meg til bibliotekar tror jeg... er nemlig glad i bøker!

hadde jeg hatt veldig god økonomi ville jeg startet en liten koselig bokcafè... :-)

lykke til videre!

Skrevet

Jeg er laererutdannet, og har jobbet 6 aar paa smaaskoletrinnet. Naa er jeg tilbake paa skolebenken og tar mastergrad i leseopplaeringspedagogikk--med fokus paa barnetrinnet. Trives veldig godt, og foeler jeg har valgt riktig yrke. Jeg vurderer riktignok aa gaa videre til doktorgrad etter hvert, men det blir i tilfelle ogsaa innenfor leseopplaeringspedagogikk, saa det blir vel ikke akkurat aa velge ny utdannelse...

Skrevet

Er butikksjef i bokhandel og trives veldig godt med det. Elsker bøker, og liker det sosiale ved å jobbe i butikk. Men selv som butikksjef er det ikke spesielt godt betalt..

Hadde jeg hatt en drøm om å bli noe annet hadde jeg uten tvil fulgt drømmen min. Alt går hvis en bare vil og tenk for en tilfredstillelse å nå målet sitt.

Ønker meg en sånn drøm jeg..

Skrevet

Er utdannet barnepleier. Jobbet 3 år som leder ved skolefritidsordning.

Nå har jeg jobbet nesten 9 år som ufaglært i industrien. Har hatt det mye gøy der med masse folk rundt meg hele tiden.

Om jeg fikk velge helt på nytt ville det nok blitt noe innen teater/skuespilleryrket.

Dessverre er jeg bosatt i "gokk" og måtte ha flyttet på meg for å ta en slik utdannelse, så det måtte jeg ha gjort før jeg etablerte meg.

Jeg venter nå barn nr. 3 i rekken, så det er helt uaktuelt i "dette livet".

Skrevet

Jeg er utdannet barne-og ungdomsarbeider og jobber i barnehage. Trives veldig godt med det, er en glede å jobbe med barn:)

Hvis jeg skulle valgt igjen ville jeg utdannet meg til familierådgiver eller noe..synes det er spennende med komunikasjon mellom mennesker.

Lykketil'a!

Skrevet

Jeg jobber som familieterapeut og stortrives med det. En flott utdannelse jeg ikke ville vært foruten, har gjort mye med meg som menneske.

Men, skulle jeg valgt om igjen ville jeg studert medisin - helt klart;-)) Ville fortsatt jobbet i psykiatrien, kanskje endt opp som psykiater etterhvert...;-))

Men det er uaktuelt i min situasjon, så trives heldigvis der jeg er nå;-)))

Skrevet

Jeg jobber nå som journalist. Men i det siste har jeg vært en del hos dyrlegen med kattene mine. Og da har jeg begynt å tenke på at da jeg var liten ville jeg gjerne bli vetrinær. Helt til jeg oppdaget det med å avlive dyr selvsagt:). Men i det siste har jeg altså tenkt at dyrlege hadde sikkert vært noe for meg. Jeg har ingen planer om å begynne på et så langt og krevende studie nå altså. Jeg er ganske fornøyd med tilværelsen som journalist. Også skal jeg jo dessuten bli noe annet, nemlig MOR!

Skrevet

Er sykepleier jeg. Men hadde jeg skulle valgt nå hadde jeg vurdert flere yrker spesielt med henblikk på lønn og ikke minst arbeidstid- helg/turnusarbeid!

Skrevet

Er utdannet Reiselivskoordinator,men jobber nå som crewdispatch.Kunne godt tenkt meg til å utdanne meg til jurist!

Skrevet

Pilot :-)))))))))

Den stoooore drømmen er og sveve der oppe :-)

Jobber i ett fakturerings- og inkassoselskap som kundeansvarlig.

Trives!

Skrevet

Jobber som elektriker. Hadde eg valgt på nytt så ville eg blitt kontorrotte av eit slag.

Skrevet

Ville blitt jurist. Er statsviter og jobber i det offentlige.

Skrevet

Jeg er egentlig midt i kunst/designutdannelse, men så kom denne småtten da, og så må jeg tenke alternativt.

Derfor snur jeg nå, og bruker det jeg har til å ta lærerutdannelse. Så da blir jeg faglærer i kunst og håndverk, samt engelsk, regner jeg med. Mulig jeg slenger på noe matte eller slikt på toppen..

Vil ikke risikere å måtte flytte rundt om kring og leve på usikker lønn nå som vi blir tre. Men mannen min ønsker at jeg skal få leve ut kunstneren i meg da, så når han er ferdig med etterutdanningen sin, tjener han forhåpentligvis nok til at jeg kan jobbe 50% og så jobbe litt i verksted på si. Selger jo litt bilder og sånn, men foreløpig til priser som betaler for materialer, og ikke arbeidstimer.. Men kanskje en dag får jeg hatt min egen utstilling? hadde vært drømmen det:)

Får jeg vært hjemme og jobbet litt med kunst så kan jo ungen være med litt også. hadde vært fint å vært fleksibel nok til å følge opp litt ekstra hjemme! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...