Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 hva hadde dere valgt da? og hva jobber dere med nå?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Hallo Jeg går å gruer meg til å begynne i jobb igjen etter svangerskapspermisjonen, er hjelpepleier.Ønsker meg en ny utdannelse men det er litt av et tiltak å starte på noe nytt.Er 37 år og vet at det går ann å omskolere seg men det koster jo.Er også usikker på hva jeg ville utdannet meg til i så fall, sykepleier ville vel noen ha foreslått men jeg er så mettet av helsevesenet.........(ugh!)......noen forslag?
På'n igjen! Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Vanskelig spørsmål, men jeg tror egentlig ikke at jeg ville ha valgt så mye annerledes. Er biolog og holder på med doktorgrad. Ville kanskje valgt noe som var mer relatert til dyr om jeg skulle velge om igjen (mer menneske-biologi jeg holder på med nå). Til deg som er lei av å være hjelpepleier: Det finnes mange rådgivere som kan hjelpe deg med forslag til omskolering/jobb-bytte. Du finner sikkert en masse på nettet også. På NAV sine sider kan du finne diverse tester som kan si noe om hva som passer for deg. Med din bakgrunn kan du jo feks jobbe innenfor salg av helserelaterte produkter, evt som legemiddelkonsulent, hvis det kunne være noe som passer! Lykke til, uansett!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Til deg som er hjelpepleier! Skjønner godt at du er lei. Har selv jobbet en del innenfor pleie og omsorg og er ganske lei. Et forslag til videre utdannelse kan være: ergoterapeut, sosionom.. men det blir jo for så vidt innen helsevesenet, men med en litt annen vinkling. Du kan også tenke helt nytt: ingeniør, lærer, spes.ped (bachelor)... Det finnes jo uendelig med muligheter..! Synes ikke du skal tenke på alderen din, det viktikgste er å tenke på deg selv og en ny utdanning er en invistering i fremtiden. Trivsel er jo viktig! tenk hvor mye tid vi bruker på jobb.. Dessuten finnes det gode støtteordninger for gravide studenter. Ta en test på nav.no sine sider som vedkommende over sier, det kan hjelpe. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Tenk hvor mange gravide studenter som finnes! Og alder har ingen ting å si. Du er ikke eldre enn du føler deg. 3 år med utdanning er ikke all verdens. Tenk på deg selv!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Heisann Takk for oppmuntringa folkens! Ja det er sant at det kan være en investering i å utdanne seg litt videre, forslaget om å kontakte NAV og få litt rådgivning er kansje lurt. Det å jobbe med dyr kunne jeg ha tenkt meg eller kansje no sånt som småskolelærer. Håper jo man får ny jobb etter fylte førti for det rekker jeg å bli dersom jeg tar noen år på skolebenken.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 DET ER ALDRI FOR SENT Å FÅ SEG NY UTDANNELSE...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå