Gå til innhold

bakterier i vannet?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt problemet med å la det kokte vannet stå i sterilisert flaske på benken, selv om det er avkjølt. Kan det virkelig være en bar grobunn for bakterier?? Vet at bakteriene elsker seg i varm og romtemp melk, men trives de så godt i vannet da?

Skjønner at det ikke bør stå der så lenge.. jeg pleier også å ta med flasken med kokt vann på tur, og passer ikke på at det holder seg hverken kaldt eller varmt.. skjønner at det blir annerledes med melkepulveret i flasken, men er det virkelig så farlig når det er rent, kokt vann på kokt flaske??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7798777-bakterier-i-vannet/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

tror ikke det er så veldig nøye.. man blir litt "hysterisk" av alt dette ma hører om bakterier og slikt... jeg også.. mor jobber på barsel, og hun sier at de faktisk noen ganger gir vann rett fra springen, til nyfødte barn. det er ikke farlig det heller om man bor et sted med grei vannkvalitet. jeg hører fler sier at etter 3-4 mnd trenger man ikke koke vannet lenger, men jeg gjør det selv så.. setter dem i kjøleskapet, men vet egentlig ikke hvrofor.. jeg kan ikke forstå hvordan vannet skal blir "farlig" å drikke av å stå på benken i et døgn?. det er vel mer det at jeg ikke har plass/vil ha dem stående på benken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...