Gå til innhold

Gravid igjen, hva lønner seg ang. foreldrepenger???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt som blir 1 år i midten av april. Neste unge er ventet i midten av juni. Jeg har fast jobb. Hvordan regner trygdeetaten ut foreldrepenger??? Kommer jeg til å få 80 % av det jeg har fått dette året jeg har går hjemme hvis jeg går rett over i neste premisjon?? Lønner det seg for meg å jobbe en mnd før jeg går ut i permisjon igjen, hvilken grunnlag beregner der fødselspenger ut fra da???

Dette ble litt rotete, men jeg håper noen kan svare meg på dette...

På forhånd takk.....

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det vil lønne seg for deg å gå ut i jobb en mnd og at du dermed får penger utifra det du tjener i jobb, hvis ikke er jeg redd du får 80% av 80%.

Skrevet

Er i samme situasjon, men har 3 mnd til fødsel, var også redd for å få 80% av 80% lønn.

Men slik er det ikke, velger du 80 % neste gang også, så får du akkurat samme beløp som nå:)

Lykke til.

Skrevet

ja, men da i kun 44 uker. :)

Skrevet

Hei..

Er i samme situasjon. Og foreldrepengene regnes utifra hva du har i inntekt da du går ut i permisjon. Er du i permisjon, og går rett over i neste vil du få 80% av 80. Men jobber du i mellom vil du få 80% av vanlig lønn. Det vil si det du hadde i første permisjon. Det var iallefall det jeg fikk beskjed om fra tryddekontoret da jeg snakket med dem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...