Honningmelon Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Hei! Ser du har svart på et innlegg her om en bbis som brekker seg ved amming,som jeg også har svart på. Jenta mi brekker seg også noe,og hoster noe.I tillegg hikker hun mye. Også ser jeg du spør om bebisen har noe kolikkfakter...har det noen sammenheng? For jenta mi har kolikkfakter,og er heller ikke glad i å ligge på rygg.
Expat Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Fordi DET er symptomer på refluks. Funksjonell eller problematisk. Problematisk hvis baby skriker og ikke går opp i vekt ordentlig, funksjonell hvis dere "bare" har et klesvaskproblem Du kan lese litt på denne her: http://www.dinbaby.com/forum/thread/7710479
Honningmelon Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2007 Så kolikkfakter er et symptom på reflux?Det du mener? Hun er en del urolig på kveld,men skriker nødvendigvis ikke så mye,men noe er det jo pga luft osv.,gulper veldig lite,går bra opp i vekt(lagt på seg ca. 250 gram i uka de siste 4 ukene). Ser dette bra ut i forhold til reflux?
Expat Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Ja, det er bra. Da er det godt å vite at symptomene er pga sure oppstøt (og det er best å holde ham litt oppreist etter måltider og ikke hause ham rundt akkurat da). Et par telefonkataloger under sengebeina ved hodeenden hjelper på natta. Et frottehåndkle som laken hindrer ham i å skli for mye. 250g i uken er kjempebra!
Honningmelon Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2007 Takk for svar!Skal heise opp senga litt i dag. Hun gikk opp litt lite de to første ukene,så prøvde litt mme på kveld,men syns ikke det hjalp. Etter disse ukene har hun lagt på seg veldig bra. Men,en ting mens jeg har deg her...hun er urolig på kveld,og vil gjerne ligge til puppen,men ligger ofte og bare kosesuger virker det som.Men,tar jeg henne unna skriker hun,og sutter voldsomt på hendene. Jeg klarer ikke å forstå om det er bare sugebehov eller sult...tar ikke smokk...
Expat Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Kveldsurolige barn er helt ok, det gir dem mer fløtemelk i magen. Bare 10-20min imellom er helt normalt! Let litt nedover på ammedebatten. Der er det noe fra Blomman om urolighet om kvelden (link).
Honningmelon Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2007 10-20 minutt mellom ammingene,er det normalt??Egentlig godt hvis det er det da.Men,er det noe melk der da?
Expat Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Jada, puppen har kjertelvev, det blir som å spytte i en kopp hvert 30 sek det! Bittelitt har man hele tiden! Og da kommer det mest fløtemelk, og det sover de bedre på natten av!
Honningmelon Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2007 Okei,men da får jeg bare sitte med puppene ute da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå