Gå til innhold

Tromsø? og hjemmefødsel

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har erfaringer med hjemmefødsel i Tromsø området,

finner ikke så mye info på nettet og vet ikke så mye om hvordan jeg skal gå frem...

Har hatt planlagt keisersnitt sist gan så jeg vet ikke helt hvordan det blir regnet om jeg egentlig er førstegangsfødende ettersom jeg ikke har forsøkt vanlig før,

blir meget taknemlig om noen skriver om lignende erfaringer...

mvh,

snart 2barnsmor

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7798183-troms%C3%B8-og-hjemmef%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har erfaring med hjemmefødsel i Tromsø. Fødde en datter hjemme for litt over 3 måneder siden (Les "Vår hjemmefødsel" lengre ned på siden). En helt fantastisk fødsel! Jeg vet om to kjempe flinke jordmødrer som bruker stille opp. De kommer som regel begge to. Du trenger ikke å være førstegangsfødende for å føde hjemme, men er ikke sikker på hvordan de stiller seg til ditt tidligere keisersnitt. Det beror sikker på årsaken til inngreppet. Ring jordmor Lotta Halvorsen i Tromsø så får du svar på det du lurer på.

Lykke til!

Hei igjen!

Hun arbeider på UNN men driver med hjemmefødsler privat. Det er vanligvis to jordmødrer som arbeier i lag. Du betaler kun for en av dem. Trur det kostet oss ca 3700, men vi fikk igjen ca 1800 av av trygdekontoret. Hvis fødeselen slutter på UNN må du betale hele beløpet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...