Xenaen Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Heisann! måtte ringe jordmor i dag, var så sinnsykt plaga i natt med sterke kynnere. Ho mente at jeg kanskje måtte, for en periode, bli sykemeldt,, Er litt i bedaring (usikker) på hva jeg skal gjøre, om jeg nå skal ringe legen min og høre, eller vente å se. Liker jo den der vente å se holdninga, jeg, regner med jeg ser ut uka. Må jo også si at det er godt å være hjemme idag (syk treåring) for mandagene mine er så forbanna hektiske! (fy fy fy - så umoralsk)
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Ring legen du! Jeg har fått streng beskjed om at selv om jeg som tredjegangs må kunne forvente meg mer og sterkere kynnere enn før så skal jeg lytte til kroppen og ta det med ro. Siden jeg er student og MÅ ha praksis nå (ellers må jeg ta det etter fødselen og det vil jeg ikke!) så blir jeg ikke sykemeldt enda i hvertfall, men prøver å ta det så mye med ro som mulig. Har heldigvis en mann som er flink til å be meg sette meg ned og ta det med ro også. I ditt yrke (du er lærer ikke sant?) så går og står man jo mye, og min plan er at dersom jeg får mye kynnere i praksisperioden så setter jeg meg rett og slett ned og forklarer elevene at jeg må ta det med ro og at de får komme frem om de trenger hjelp. Ikke ideelt, men man må jo gjøre noe. Har du mulighet til å sykemeldes fra noen fag? Slik at dagen blir litt roligere. Håper du får funnet ut av dette for det er jo viktigere å lytte til kroppen enn å forsøke å være "snill pike osm klarer alt" tross alt! Og du har min største sympati! Hadde jeg vært i uke 36-37+ i gårkveld så hadde jeg vært sikker på at jeg hadde vært i begynnelsen av en fødsel, vonde kraftige rier som fikk det til å murre som besatt i korsrygg og mage :-( Jeg hater virkelig disse kynnerne! Håper vi slipper å ha det like ille hele veien!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Uff da, trist å lese at flere enn meg sliter med kynnere....nå sliter jeg ikke så mye som alva da, har bare kynnere, noen vonde, og har hatt regelmessige en gang (natt til onsdag)... Vi får trøste oss med det at vi får sannsynligvis før tiden alle sammen... Lykke til!
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Hehe... Ja, så lenge det ikke blir altfor lenge før så hadde jo det vært veldig kjekt da! Fikk 3 dager før UL-termin sist og hadde endel kynnere da også, men ikke på langt når så mye og sterke så tidelig som nå, blir tydeligvis verre for hver gang dette her.
Xenaen Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2007 Ja jeg kan ikke huske at kynnerne var som disse sist jeg gikk gravid! Har nå ikke ringt legen min... Skal vente litt til - gikk nemlig bra idag på jobb. Vi har sånn trimprosjekt på jobb, og jeg har meldt meg ut av det, da, ingen vits å pushe grensene heller! Men jeg har sagt fra til ledelsen om dette, så de er klare over det. Forøvrig var jeg faktisk innlagt med mulig begynnende prematur fødsel sist - da var jeg kanskje 30 uker på vei - så denne gangen starter det altså ti uker før!! Jaja. Så er vi så voksne nå at kanskje vi klarer å høre hva kroppen prøver å fortelle oss (HAHA, who am I kidding??)
Xenaen Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2007 Forresten, kom bare på at jordmora sa at det neppe var trulig at jeg skulle være like plaga hele svangerskapet - så det er faktisk håp for det;-)
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Vi får krysse fingrene! Har hatt første dag med praksis i dag og merker det er mer kynnere enn ellers, men ikke urovekkende mye mer tror jeg, får håpe det går bra, det er sikkert en sånn tredjegangs greie ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Hei, tenkte jeg skulle dele med dere at jeg har også hatt kynnere fra jeg kunne kjenne magen og fram til fødsel. Er gravid med nr. 3 nå. Har blitt sykemeldt delvis i de to første svangerskapene. Har begge gangene gått over tiden, med 1 og 2 uker....
imax Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Hei har også en del kynnere..er dritnervøs..fått begge de andre får tidlig..fem og seks uker...er d vanlig å ha kynnere så tili..uke 16???Er d noe man kan gjøre for at det skal gi seg??Huff er så redd..vil at dette skal gå bra
Xenaen Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2007 Hei Imax, kan jo svare deg her også! Vanlig? Nja. Men det er jo en del ting man kan gjøre for å få livmora til å slappe av: - Ikke stryke på magen (kan forårsake kynnere dersom livmor er irritabel) - Varme omslag (f.eks sånn rispute man bruker over nakken) - Varmt bad. (I det hele tatt varme, altså) - Ikke gjør de tingene du vet framprovoserer det - i mitt tilfelle er det å skrive på øvre halvdel av tavla (!) (forøvrig utrulig uhøvelig) samt stresse! Det skal vel gå bra med oss, skal du se!!! KLEM
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 16. januar 2007 #11 Skrevet 16. januar 2007 Eg da førstegansgravid, åg e lure på kordan man kan kjenne at man har kynnere, eg e i uke 22 no... Har en del smerta i ryggen åg i mellom beinan..??
imax Skrevet 16. januar 2007 #12 Skrevet 16. januar 2007 takk!blir bare så lett bekymra siden det er så tili...men d går vel bra...Gleder meg til jeg har passert uke 30..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå